2014. április 27., vasárnap

26.4.2014 & 27.4.2014

- A "túl kevés memória" hibára - Storm: "Csökkentsd a textúra minőséget"
- Steppes nagyobb FPS-el rendelkezik minta  többi pálya - Storm azt mondja: "Nincs rajt semmi, a pálya egy kopár terület pár tárgyal. Persze hogy jobban fut mint más pálya."
- Lehet hogy lesz még egy hotfix

- A látási és felderítési pontok azonosak a tankon. (Mármint az tornyon az a pont ahol láthatóság van ellenőrizve és ahonnan a látást számolja.)

2014. április 26., szombat

25.4.2014

Mindenkinek aki lemaradt a hotfix dolgokról:

- a hotfix újból bekapcsolta a hibás többmagos támogatást. Ha FPS problémáitok vannak a hotfix után, akkor kikapcsolhatjátok a magelosztást ennek a fájlnak a letöltésével és az eredeti felülírásával a World of Tanks mappátokban.

És most a K/V:

- a 8-10es szinteken lévő artik száma stabil és kielégítő
- a könnyű tankok felújítása tervben van
- az automata célzás irányát a szerver számolja
- a láthatósági vizsgálat pontok a tankokon: egy elől, kettő oldalanként, egy hátul, egy ott, ahol az ágyú csatlakozik a toronyhoz, és egy a torony legmagasabb pontján
- a teljes kliens automata letöltését (amit néhány játékos tapasztalt a 9.0.1 hotfixxel) az okozza, hogy a játék a klienst sérültnek érzékeli (SS: ezt modok vagy a kliens egy részének eltávolítása okozhatja)

Storm elmagyarázza a zűrt az "EnableCPU" többmagos szórás paraméterrel kapcsolatban (csúnya beszéd szándékosan bennhagyva, eredetiből fordítva,): (DX: A nyugalom megzavarására alkalmas írás következik, kiskorúak csak szülői felügyelettel, és a többi... xD)

"Igazán egy elbaszott paraméter (mármint, szétbasztuk). Van néhány PC összeállítás, amint bekapcsolva játszhatatlanná teszi a játékot (szerver szétkapcsolásokkal kezdve). Majdnem az összes ilyen esetet kijavítottuk a javítás kiadása előtt. De nem mindet. Ezután találtunk még pár összeállítást, ahol ez megtörténhet. Jelenleg kivizsgáljuk. Nekik kikapcsoljuk ezt a paramétert.

Azoknak akik számára ez a paraméter segít javítani a játékteljesítményt és csökkenti a lag-ot, még nem találtunk egyetlen olyan összeállítást, ahol kikapcsolva ez segít. Vannak róla jelentéseink, dxdiag-ok és így tovább, itt helyben rakjuk össze őket olyanra, mint amilyen a jelentésben van és tesztelünk - és a különbségek a hibahatáron belül vannak. Már töb tucat verziót leteszteltünk. Szart sem találtunk. Folytatjuk a nyomozást és megpróbáljuk reprodukálni a jelentett szituációkat,

Nem kapcsolhatjuk ki mindenkinek, mert sok embernél növeli a teljesítményt"

- a torony lerobbanásának effektje lőszerrekesz felrobbanásakor egy picit egyszerűsítve lett, túl sok erőforrást evett
- SLI javítva lesz "valamikor"
- AMD Dual Graphics nincs támogatva a WoT által
- a fejlesztők vizsgálják belülről a triple buffering hatását
- Storm nem mondja el, hogy SerB most mit csinál (SS: passz, de SerB gyakran utazik Ciprusra mostanában)
- a fejlesztőknek már elég visszajelzésük van, mindent vizsgálnak (SS: pár játékos sok mikrolaggot jelentett a Serene Coast-on)
- néhány játékos laggot jelentett az ágyú elsütésekor, Storm azt mondja, hogy nem tudták megerősíteni, vagy reprodukálni a hibát
- Storm azt mondja, hogy a 9.0 azért jött ki hibásan, mert seeenki sem változtatta meg a megjelenési dátumo
- a javítások kiadásának eltolásával kapcsolatban, a jobb tesztelés és hibajavítás érdekében. Storm azt mondja, hogy 1,5 havi kiadás is egy "közepes" tempó, ha más játékokkal hasonlítjuk össze, azt is hozzáteszi, hogy "nem mindig lehetséges, hogy ne siessünk egy javítással" (SS: az én tippem? A producer részlege a Wargamingnek ott liheg a fejlesztők nyakában, hogy tartani kell a tempót, a javítás minőségétől függetlenül.) (DX: Vannak cégek ahol tényleg így megy. Persze van olyan, ahol alaposan megadják az időt neki.... rád nézek Half Life 3.)

A Ház ajándéka.

Mivel örültetek a Red Orchestra-s hírünknek, így itt van egy kis információ annak, aki még nem tudja.

Az EA most ingyen adja a Dead Space-t, a ház ajándékaként. Akinek még nincs meg, nem játszott vele, vagy nincs meg Origin-es formában, íme a link:

https://www.origin.com/en-ie/store/on-the-house

Vagy indítsátok el Origin klienseteket és onnét. :D

2014. április 25., péntek

24.4.2014

- K: "Mért van az hogy ha ágyút cserélek akkor az arany lőszer vásárlás vissza áll aranyra? WG be akarja csapni az embereket? " V (Storm): "Természetesen, ezért lett pont így berakva. Amikor aludni megyek, arra gondolok hogy tudnék titokban aranyat lopni az emberektől. És közben gonoszan kacagok."
- Nem lesz opció a régi autoaim használatra.

- Az új autoaim a tank torony illesztés és a tank alsó részének a közepe közi középső részt célozza.
- Storm arról mért nem ingyenes a gyakorló szoba: "Számunkra ez nem túl jövedelmező ha sokan a gyakorló szobába töltik az idejüket. ezért ez egyfajta korlátozó dolog."
- Úgy tűnik a történelmi csatában néhány tanknak van álcája és van aminek nincs. Ez szándékos.
- T-34-3 jó statisztikailag.
- Különleges láthatósági ellenőrzés akkor történik ha a) a tank lő b) ha a tank elindul c) ha a tank megáll.
- Storm azt mondja az FPS csökkenést nem egy nagy dolog hanem sok kicsi okozza.
- A fejlesztők a hangrendszert is megnézik optimalizáció szempontjából.
- Storm azt  mondja a hang rendszer nem fut külön szálon. Ez lesz az egyik első amit külön vesznek.
- A 9.0es automata grafika teljesen át lett dolgozva ezért ad más beállítást mint a 8.11. Csinál egy "minibenchmarkot" ezért szaggat picit. A régi simán a számítógép paraméterei alapján állította be.
- A Marder és más alacsony szintű tank bekerül Kurszki csatába amint a fejlesztők külön statisztikát készítenek.
- Storm megerősítette hogy a 9.1ben jön az "erődítmény" a klánoknak.
- Nem lesz új tank a 9.1ben. Prémium se.
- T8 Orosz prémium nincs bent még a supertesztben.
- A 10 legrosszabb pálya nem kerül ki egyelőre.
- Kliens oldali verseny kezelőfelület és Csapat csata 2.0 még idén jön.
- A fejlesztők még mindig gondolkoznak mit csináljanak az arany lőszerrel: Storm megerősíti hogy az arany lőszereknek van hatásuk az egyensúlyozásra. Ez elég komplikált.

2014. április 24., csütörtök

23.4.2014

- Javítva lesz az a hiba hogy a statisztikában a felfogott sebzés értéke nem csak azokkal a csatákkal van elosztva ahol szerezve volt.
- A felderítés statisztika viszont jól van számolva.
- Nincs tervben hogy 10 másodpercre csökkentsék a csata kezdést.
- Az egyik "felderítési pont" a kupola tetején van, a másik pedig ahol a löveg csatlakozik a toronyhoz. Ez azt jelenti hogy a hátsó tornyos tankok később veszik észre az ellenfeleket ha sarok fordulnak be.
- Minden tank át lesz dolgozva HDba.
- Az azonos elemek könnyebbé teszik az átmodellezést. Pl a Panther felfüggesztés a Jagdpantheren. De ez nem az jelenti hogy a "közeli" tankok ugyan akkor lesznek átmodellezve.

Yurko2F elmagyarázza a "Elit alakulat" hatását:

"A játékban tisztán jelezve van mennyi a legénység képesség százaléka. Vedd ezt a számot, vonj le belőle 100at majd oszt el kettővel és a szám amit kapsz az a % ami hozzá adódik a tank karakterisztikáihoz.

- Az arty osztály átlag sebzése kb annyi mint más tankoknak (kivéve a TD)
- Yurko2F szerint nem igaz az hogy több csata kell az artyk fejlesztésére mert nem kapnak pl felderítési XP-t.
- A fejlesztők egyelőre nem akarják kivenni azt a szabályt hogy a csapatokban kb ugyan annyi artyknak kell lennie.

Storm:

- Úgy tűnik a kliens lehalást az új lánctalp render okozza. (Holnap jön elvileg a fix)
- A pillanatnyi "fagyást" ami a tank megsemmisüléskor van az okozza hogy a robbanás hangja nincs bent a gyorsítótárban és be kell töltenie a HDDről. A hotfix nem tünteti el teljesen a hibát de jelentősen csökkenteni fogja.
- A fejlesztők dolgoznak egy rendszeren ami ha jelentős FPS csökkenést észlela  játékban akko elküldi a beállításokat és a PC konfigurációt a fejlesztőknek, és jabasolja hogy csökkentsd a grafikai beállításokat.
- A belső WG szerveren nincs emulálva a több ezer játékosok egyidejű hatását a játékra.
- A Sherman nem kapja vissza a 8.11 értékeit. Hiba volt a 9.0ban nerfelni mert a 9.1ben akarták, de tervben volt. Az alap torony is kap ROF nerfet.
- Overlord megerősíti hogy a HD modellek opcionálisak lesznek.
- Overlord azt is megerősíti hogy problémás az hogy a történelmi csatákban mindig legfelül lehetsz ha a legjobb tankot választod.
- Ectar megerősíti hogy a WoTban a határ a 60as évek közepe/vége.
- Nincs tervben hogy vissza rakják a Type 59et a boltba.
- "Idén későbbre van tervezve a több mag támogatás."
-  “Nothing that we’re ready to share atm” FV4202 lecserélése/prémiummá alakítása? "Nem oszthatunk meg semmit."
- Tervbe vannak új Francia tankok (csak nem idén)
- EU szuperteszt? "Egyelőre csak az Oroszoknak. "
-  Ectar a laggról: "A mi oldalunkról emgteszünk mindent de más dolgokat is számításba kell venni. Nem mi vagyunk az egyetlen játék ilyen gondokkal."
- Más  olyan tank szétválasztás mint a Pz IV? Ectar: "Lehet lesz ha szükség lesz rá." (más nincs tervbe csak KV-1S piszkálás)

2014. április 23., szerda

Red Orchestra 2

Gondoltam megosztom ezt veletek. A Steamen egy napig ingyen beszerezhető a Red Orchestra 2.

http://store.steampowered.com/app/35450/

Aki az akció alatt felveszi a játékai közé annak végleg megmarad.


2014. április 22., kedd

22.4.2014

- Van egy bug ami miatt a lövegpajzs és repeszpáncél által felfogott sebzés nincs beleszámolva a "páncél által felfogott sebzésbe"
 - A játékban a páncélnak nincs "valódi vastagsága". Egyszerűen egy vonal egy számmal.
- SU-152P/G a játékban? "No comment"
- Az artyk jól vannak statisztikailag.
- Lehet hogy a tank testnek egy picit máshogy kéne viselkednie lőszerrekesz robbanáskor, de a fejlesztők ezt elhanyagolhatónak gondolják.
- A megsemmisített ellenfelek száma nem került ki a statisztikából. Az egeret kell fölé húzni.
- Ha egy 1000 sebzéses HE lövedék csak 400at sebez mert részlegesen ütötte át a páncélt, a maradék 600 sebzés nem  számít a "páncél által felfogott sebzésbe"
- Storm megerősíti: Az Updates mappa tartalma törölhető.

2014. április 20., vasárnap

20.4.2014

- K: "Mért nehezebb a T71 alap ágyúja egy tonnával mint a legjobb ágyú?" V: "Nézd meg az ágyú átütését és ne kérdezz ilyeneket."
- Még túl korai arról kérdezni hogy fogja bebefolyásolni a több tornyos mechanizmus a lőszer rekesz robbanást.
- Nem igaz hogy "az emberek 99%ban kikapcsolják az ütközet és támadás módot"
- K:"A fizika videóban azt mondták az AP lövedékek lyukat ütnek a tárgyakon és csökken az átütő képességük. Ha még egyszer át lősz ott akkor is veszítesz az átütésből?" V: " Minden lehetséges variánst tesztelünk. Majd megtudod az eredményt :) ".
- ST-II bekerül? "no comment"
- Új autoloader ág valamelyik nemzetnél? "no comment" (idén biztos nem)
- Az új történelmi csatákkal kapcsolatban: "A csatáknak jól ismernek, nagynak, fontosnak  kell lennie  és sok fajta tanknak kellet ott lennie. Amelyik csatára az igaz az bekerülhet."

2014. április 19., szombat

19.4.2014 - 2. rész

- Panzer IV a történelmi hűség miatt lett megváltoztatva a 9.0-ban, "teljesen játszható"
- Storm megerősítette, hogy az állítólagos Panzer IV Ausf.G 9.0-ás lefelé hajlási szög nerf csak akkor érvényes, mikor az ágyúja oldalra céloz, hogy ne akadjon bele a Szoknyába
- nem lesz tankelhárító gyalogság a  “Fortification” módban
- SU-152 HEAT lőszer a Kursk Történelmi csatában igazából történelmileg nem hiteles, a háború után lettek kifejlesztve. Egyensúlyi okok miatt van bent.
- Storm azt mondja, hogy az Ütközet mód eredményei az "elvártnak megfelelőek"
- Storm megerősíti: Az Ütközet mód visszatér miután kijavították az egyensúlyt
- K: "Lesz gyalogsági játék a Wargamingtől?" V: "Ehhez a feletteseinket kell megkérdezned, nem a a tankfejlesztőket. Mi tankokat gyártunk."
- az a verzió, hogy az ST-I 10es helyen, és az IS-4 9es helyen legyen azért nem lett felvetve, mert az IS-4-ről sokkal korábban (évekkel) beszerezték az információkat, mint az ST-I-ről
- a történelmi csaták beállításai (pl. tankok, lőszerbeállítások) "röptében" változtathatóak, és nem kell nekik külön javítás
- Storm az állítólagos Tiger részvételről az Ardenneki csatában: "Hazugság és provokáció. Több Tigris volt, de nem vettek részt a csatában."
- Storm azt mondja, hogy az alábbi kép ugyan azt a Tigrist mutatja, a különbség a megvilágítás minősége.
0_d2302_2746e2a2_XL
- az "ezüst Chi-Nu Kai" hibát a modok okozzák (SS: név szerint a "white corpse mod"
- K: "Hogy fogjátok megoldani a túl sokáig betöltődő csaták problémáját" V: "Egyelőre nem fogjuk."
- Storm azt mondja, hogy az új 9.0-ás értesítő ablak helyes, az embereknek csak hozzá kell szokniuk

Overlord a Történelmi Csatákról:
'A TCS-kről. A mód nem 3 évig készült. Azt mondanám, hogy max. 6 hónap volt. A fő ösztönzés bármelyik módhoz a szórakozás kéne hogy legyen, nem pedig az ezüst/XP bónusz amit ad. Személy szerint, nem számítanék rá, hogy bármelyik tank a valódi történelmi tankokon kívül részt vehetne benne. Úgy gondolom, hogy a mód rendben van első verziónak és van benne lehetőség a továbbfejlődésre. Természetesen, mindig jobb kivételes dolgokat első próbára készíteni, de sajnos ez nem mindig sikerül."

19.4.2014

- Nem lesznek teljesen történelmileg pontos pályák a történelmi csatákhoz.
- Serb: "Nem voltak Tigrisek Ardennesnél"
- Azért nem lehet minden fajta álca festés minden pályán mert hülyén nézne ki téli pályán nyári álca.
- Azért van kikapcsolva a chat megjegyzése (kinek küldi) nehogy az ellenség kapja a következő üzenetet véletlenül miután valaki le nooboz valakit.
- A 15 játékos felállás sok kísérlet után keletkezett.
- A fejlesztők figyelik a  történelmi csaták statisztikáit de még legalább 2 hét amíg eredmény lesz.
- Úgy tűnik nem csak a CW minikampánnyal lehet majd megszrezni a T23 prémiumot.
- Evilly megerősíti hogy a "World  of Fire" nem "valódi" kampány.
- Evilly megerősíti hogy ez az első lehetőség megszereznia  T23at. Azután majd valamikor korlátozottan árulva lesz.
- A T23 nem csomagban hanem külön lesz árulva.
- CW T10 nem lesz pénzért árulva.
- Evilly szerint a nemzeti csaták vissza kerül ha kijavítják.

2014. április 18., péntek

17.4.2014

- 25% RNG azért lett mert Storm szerint "ez tükrözi legoptimálisabban a való életet"
- A torony lerobbanáskor  számít a maradék lövedék. Ha nincs már akkor nem tud mi robbanni.
- Még túl korai a jövőévi Április 1. ről beszélni (vannak kérdések... :D)
- Storm azt mondja több olyan tank is lehet amiből kifejleszteni azonos szintű tankot lehet (38T-> StuG IIIB).
- Nem dolgoznak 64 bites kliensen.
- Elkaphat" egy tank egy lövedéket (mármint hogy gyorsabban mozogna a tank minta  lövedék és beérne egyet)?  "Ha a lövedék találkozik a tank ütközés modellel akkor van átütés számlálás.

- Storm elismeri hogy a 9.0 patch nagyon komplikált volt és hogy vannak problémák amit javítanak.
- Storm megerősíti hogy egy mod amit csalásra használtak volt az oka amiért kivették a várakozó képernyőről a tier táblát.
- Új történelmi csaták kerülnek be és ki minden patchel.
- A tetőre fordulás minden tanknak egyszerre fog bekerülni.
- Lesz egy új pálya a 9.1ben de hogy melyik azt még nem mondják meg.
- Storm megerősíti hogy a  nyitott tetős tornyok nem tudnak lerobbanni.
- A tank dinamikája egyensúly paraméter.
- Nem lesz történelmi csaták "század" mód.
- a jelek szerint, ha egy torony leszakad A jelű tankról sebzi B tankot úgy, hogy ráesik, nem számít A tank által okozott sebzésnek (ez igaz csapattárnak okozottra is)
- az FPS esést a jelek szerint nem az új modellek poligonszámától van
- úgy tűnik lesz lehetőség a HD modellek kikapcsolására a Videó beállításokban (SS: nem vagyok benne biztos, hogy mit jelentett) "amikor elkészül"
- Storm megerősíti a kliens összeomlást okozó hibák jelenlétét
- Storm megerősített, hogy lesznek történelmi csatákban szakaszok
- a pálya újradolgozások (sok embernek tetszenek) a jelek szerint a térkép részleg új vezetőjének köszönhető
- a választási lehetőség, hogy letöltse-e vagy sem a HD textúrákat a jelek szerint a 9.1-el érkezik, ez igaz a HD grafika és tank modellek ki/be kapcsolására is

2014. április 17., csütörtök

16.4.2014

- A játék még sokáig fogja támogatnia  Dx9et. 
- Az új Panzer IV Ausf.G oldalán a páncél a páncél modell része.
-  Storm megerősíti: 12 tank buffolva lesz, 8 tank pedig nerfelve a 9.1ben.
- A 9.0ban a megsemmisülő tankok hanjáról: Storm nem tudja "realisztikus"-e. Az emberek felének a tetszik, a másik fele azt mondja csak egy "pukkanás" nem robbanás. A hang egy 152mm lövedék robbanása alapján van.
- Csak egy kliens lesz de majd az indítóban kilehet választani hogy letöltse-e a HD modelleket. Legalábbis így tervezik.
- A HD tankok a normál renderrel laposan néznek ki mert a régi modelleken az árnyék a textúrán volt most viszont élőben van számolva. A fejlesztők megpróbálnak valamit kitalálni.
- Az automata grafika algoritmusa "bonyolult". A részleteket nem oszthatják meg.

- Az lehet hogy csak bug hogy az M4 105mm és 76mm újratöltési ideje csak a jobb toronynál lett nerfelve.
- Az "ugráló" ikonok a minimapon adatmennyiség sóporlás miatt van.
- Úgy tűnik rossz a megvilágítás a "swamp" pályán.
- Storm gondolkodik az ötleten hogy sötétebb legyen a legényég ikonjainak a  háttere a jobb olvashatóság érdekében.
- A játékosok 75%ánál be van kapcsolva a támadás és ütközet mód. 
- Van egy bug ami miatt a számítógép bekapcsolása után a WoTban az első pár csata rosszab FPS-el fut. Ezt javítják majd.
- Nem lesz FPs-el kapcsolatos hotfix. A világítás problémákkal kapcsolatban viszont lehet.
- Lehet majd szakaszban játszani történelmi csatákat.
- Lesz új fű leképező rendszer.
- Még idén lesz rendes több mag támogatás SLI/GPU ra.
- Amerikai HD tankoknál a Patton és Pershingnek prioritása van.
- A roaming még nem kerül be mert még sok mindent tesztelniük kell.
- Az az ötlet hogy a kupola gyenge pont repeszpáncélként viselkedjen nem lett elfogadva.
- Úgy tűnik azok az esetek amikor egy 150mmes lövedék sebzés nélkül megy át egy könnyű tank felfüggesztésén, pontosak
- Ezzel a buffolásra esélyes tankokkal kapcsolatban - Storm: "Sok szerepel a listán"
- A fejtetőre forduló tankok és a Havok valószínű  a 9.2ben kerülnek be.
- a fejlesztők még nem tesztelték a tankok fejreállását 
- Storm megerősíti: a lefelé hajlási szög a Panzer IV-nél a 9.0 változtatásokban csak akkor érvényes mikor oldalra céloz (Szoknya)
- Panzer IV/V és Panzer IV Hydro nem lesz buffolva
- a jelek szerint nem lesz új Video beállítás a 9.1-ben, de a fejlesztők dolgoznak az optimalizáción
- a tankok pontossága csökkentve lesz (SS: ez nagy, kivéve ha megint csak Storm hülyéskedik, mint az arti nerffes duma)
- M6A2E1 nem lesz buffolva
- T-54 nem lesz sem buffolva sem nerfelve a 9.1-ben a jelek szerint
- sok hibajelentést kapnak az Nvidia M sorozatával grafikai hibákról (GT650M pl.), a fejlesztők kivizsgálják
- habár az alacsony szintű tankok a történelmi csatákban bónusz pénzszerzéssel rendelkeznek, az alacsony szintű prémium tankok nem kapnak külön bónuszt a történelmi csatákban, annyit kapnak, mint normálisan (a jelek szerint tervben volt a megemelés, de elvetették)

2014. április 16., szerda

15.4.2014

- Panther és Object 430 méretek változtak (nagyobbak lettek), ez nincs bent a patchnoteban mert jelentéktelen.
- A WoTra nincs hatással az hogy a Microsoft már nem támogatja az XP-t. Egy pár évig még menni fog XP-n.
- Felgyorsítja a HD modellezést ha 2 tanknak azonos elemei vannak.
- Több info majd akkor lesz a prémium T-54ről ha eléri a szuperteszt fázist.

- 9.0ban nincs változás az álca mechanizmusban.
- Object 167 nem lesz, mert nem lesznek huzagolatlan ágyúk.
- A "Páncélzat által blockolt sebzés" = (régi potenciális sebzés) - (a tankodnak okozott sebzés)- (HE lövedék sebzés). Szóval csak azt számolja ha nincs átütés vagy lepattanás van.
- Úgy tűnik ha ütközöl vagy ráesel egy tankra és az alsó tanknak felrobban a lőszer rekesze akkor a lerepülő torony ütközni fog a tankoddal.
- A HD tankok 30k-50k poligonnal rendelkeznek.
- A chat 2.0ban lehet majd olyanoknak is üzenetet küldeni akik nincsenek a  barátlistán.
- Nincsen csata hőse kitüntetés a történelmi csatákban. Ez szándékosan van.
- Nem lesz kisebb felbontás vertikálisan 768 nál.
- A 9.0 trailerben a víz alatt haladó tankok csak a film miatt vannak. Nem lesz külön felszerelés erre.
- Storm azt mondja az a helyzet amikor szerver oldali célkereszttel éleszen befordúlsz egy kanyarban és a kör hatalmas lesz az késis a szerver adat küldésében.

Storm nerfekről szóló hozzászólásával kapcsolatban:
- FV4202, KV-5, IS-7 és T-54-3 nincsenek a  listán. A T57 nem lesz nerfelve és az Object 430 nem lesz buffolva.
- A Churchill gun Carrier hirtelen nagyon jól kezdett teljesíteni. Az egyik legjobb a tierben.
- Storm megerősíti hogy a WoT átmegy Dx11 re.
- Lehetséges (nem biztos) hogy a WT E-100 nerfelve lesz.
- "Sajnos kevés HD tank kerül be a 9.1ben. Majd később elmondom melyikek. "
- Nem kell buffolni a Brit nehezeket. Jól megvannak a T10 kivételével.
- A KV-1S nem a 9.1ben lesz nerfelve hanem később.
- A KV-1 és KV-1S nem legy egy tankba egyesítve.
- Storm megerősíti hogy a könnyű tankokat a csataszint csökkentésével buffolják.
- Még nincs eldöntve hogy nerfeljék-e az E-25.
- Sajnos nem lehet buffolni az A-32 arany lőszer átütését.
- A WG már nem a győzelmi arányt veszi alapul az egyensúlyozáshoz.
- A nerfelendő tankok listáján szerepelnek "pedobear" tankok. (T18 és T40 például)
- Jelenleg a fejlesztők részletes adatokat gyűjtenek az aranylőszerekről. Ha készen vannak vele majd eldöntik hogy kell-e valamit tenni velük.
- T-34-3 "jó kezekben, jó tank"
- A 9.1ben a TD osztály alap álca együtthatóját még nem piszkálják meg.
- Voltak ötletek a kupola gyengepontok megváltoztatására (pl hogy kevesebb sebzés legyen ott ) de úgy döntöttek hagyják.
-  Úgy tűnik a 9.0ban a Tortoise és M103 páncélja jobb lett minta  teszt alatt volt.
- IS-3 HD modell a 9.2ben jön.
- Az "eltűnik arty lövedék" bug oka deszinkronizáció volt a szerver oldalon.

2014. április 15., kedd

14.4.2014

- Úgy tűnik az új klánfunkciók a 9.1ben jönnek.
-"citromsárga" sebzést szenvedett optika nem csökkenti a látótávot. Csak a piros 50%al
- "citromsárga" sebzést szenvedett lánctalp nem csökkenti a mobilitást.
- Jelenleg a WoTban a váltó és a motor ugyan az, de a játék szempontjából majd külön lesznek.
- A "10 kaliber" szabály (a lövedék a kaliber 10szeresét haladja az átütött tankban majd eltűnik) a páncél csoport behatolásának a  pontjától számít.
- T95 jól van statisztikailag

- Idén lesznek változások és újraegyensúlyozások a játék mechanizmusban,
- A fejlesztők elégedetteka  T8 normál tankok credit szerzéseivel
- Az artyk credit és XP követelményei rendben vannak.
- Úgy tűnik a "Csapat"ban az a helyzet rendben van hogy ha 50%os vagy akkor elit klán csapatok ellen kerülsz.
-  Nem terveznek normál csatára olyan korlátot az arany lőszerre mint amia  történelmi csatákban van.
-Lehet hogy lesznek új címerek.
- A fejlesztők nem változtatnak dolgokat fórum hozzászólások alapján.
- 2014ben különböző nemzetek kapnak prémium közepes tankokat (elvileg - Brit, Japán, Német Orosz)
- Ezek egyből HD modellel jönnek.
- Még nem tudni mennyi HD tank lesz egy patchben.
- Egyelőre az új történelmi csaták a II. VHból lesz.
- Nincs tervben több tank szétválasztás. Olyan mint a Pz IV és StuG
- Roaming nem mostanában kerül be.
- T-54 vs Centurion "Közép Keleti" történelmi csatával aza  gond hogy nincs Arab és Izraeli legénység.
- A 9.0ban nagyobb lett az Object 430 de az álca érték nem változott.
- A játékon belüli Object 430 motor lóerő (580hp) történelmileg pontos. A wikipedia pontatlan.
- Az első Havok implementáció valószínű a 9.2ben kerül be.
- A "fortification" mód kliens oldali lesz nem böngészős.

2014. április 13., vasárnap

12.4.2014 + Ranzar

- Storm arról, hogy miért változtatták meg az automata célzást a 9.0-ban: "A jelenlegi automata célzás néhány jármű esetében (főleg nyitott tetejű artiknál) néha az "üres részre a jármű körül" céloz és nem magára a járműre. Ezt úgy orvosoltuk, hogy bevezettünk egy új pontot ahová az automata céloz. Nem változtatja meg az átütési esélyeket."
- pályák újraegyensúlyozása főleg a történelmi csatákhoz nincs tervben
- lehetséges, hogy az "Ütközet" és "Támadás" módok is megjelennek a történelmi csatákban
- teljességgel lehetséges technikailag olyan képességek berakása amik csak bizonyos feltételekkel működnek (pl- képességek autoladeres tankokhoz, TD-khez, stb.)
- az állítólagos Storm által írt "arti nerffel" kapcsolatban - azt mondja, hogy félreértették az "útmutató-készítők mert szenzációra vadásznak"  (SS: semmi sem utalt szarkazmusra és amit írt teljesen tiszta volt, mindegy is - Storm valószínűleg Murazor vagy Jove-ra gondolt). Nincs tervben arti nerf, de buff sem lesz, Storm azt mondja, hogy a statisztikák alapján minden rendben van az artikkal.
- a jelek szerint, van egy Orosz szociális csoport a Vkontakte-n (VK, Orosz Facebook) "Nők a World of Tanks ellen" névvel olyan 7000 taggal, akik azt állítják, hogy a WoT tönkreteszi a házasságot, mert a férfiak túl sokat játsszák (SS: ez nem trollkodás, tényleg van ilyen)
- egy érdekes dolog amit az EU/US-től kaptam. A forrás ismeretlen szeretne maradni. Belső WG EU adatok alapján, a Worl of Warplanes jól teljesít, egyre növekvő játékosszáma van. Az orosz WoWp szerver az amelyiknek gondjai vannak.

SS leírja, hogy elhet feltűnt mostanában elég rövidek a postok. Ez azért van mert az eredeti topik ami a fő forrás volt szinte már halott. így úgy kell összevadásznia. Az új válaszok ritkán bukkannak fel (Serb-től soha, Storm-tól már gyakrabban, de még így is ritka). A fejlesztők a jelek szerint elfoglaltabbak, mint szokásos.


WoWp 1.3 teszt

Közeleg az újabb Warplanes patch és már lehet tesztelni is.
Párt szóban olvashattok róla itt: http://wowp-hun.blogspot.hu/2014/04/publikus-teszt-az-13-frissitesnek.html


Rakok fel pár kép a tesztszerverről.

Új Amerikai Heavy Fighter ág:








Új Pályák:










2014. április 11., péntek

Maus rekonstrukció

A Német technika kedvelőinek, és azoknak akik kedvelik a régi tankokat (gondolom elég sokan :D) itt egy érdekes videó.


Azt hiszem a videó magáért beszél. A WG a Kubinkai tankmúzeummal együtt újjáépíti a jelenleg Kubinkában üres belsővel álló Maus-t.  Nem kis vállalkozás lesz az biztos.

Ez része a történelmi  járműveket tisztelő kampányuknak. Első videójukat már gondolom sokat láttátok.



És extrában hogy a konkurencia se maradjon le. A Gaijin nemrég segített restaurálni egy StuH 42-t.





10.4.2014

- 9.1ben a T4 feletti könnyű tankok MM beosztása korlátozott lesz.
- A normál csatákban  az egyensúlyt nem lehet megoldani MM súly növeléssel. Nem fognak azért kevésbé játszani egy tankkal.
- K:"Gondolkodtatok olyan játékmódon ahol nincs bázis és csak minden ellenfél megsemmisítésével lehet nyerni?" V: "T95 GMC az egyik oldalon és T71 a másik oldalon nem örül."
- Még nem tudni hogy újraegyensúlyozzák-e az aranylőszert. A fejlesztők véleményei eltérnek.
- A 25% RNG optimális a WG játékközönségének és enm vofg változni.
- Nem lesz közös szerver az EU/Orosz szerver. Várjátok meg a roamingot.

2014. április 10., csütörtök

300 gold jelszóváltoztatásért

Aki nem venné észre annak leírom. 300 aranyat adnak jelszóváltoztatásért.

Az ok amiért most meg kell változtatni nem a WG hibája. Ez az openSSL-ben talált biztonsági hiba miatt van.

http://worldoftanks.eu/en/news/46/openssl-global/

9.4.2014

- A "melyik tank a legnépszerűbb" szavazásoknak nincs hatásuk a tank egyensúlyozásra.
- K:"A tankok HD átdolgozása a népszerűség vagy a történelmi csaták alapján készülnek? " V: "Az egyik nem hat a másikra"
- Nem akarnak több dolgot előre betölteni a memóriába (pl roncs modellek) a pálya töltéskor, mert értelmetlenül terhelné a memoriát míg a "microfreez" ami a csatában roncs betöltésekor történik elviselhető.
- Az ágyú pontossága nem a kör közepébe esés esélyét határozza meg.
- A pontosság a célzókör nagyságát határozza meg
- 25% átütés RNG nem fog csökkenni mert a) ez jobban érzékelteti a  való élet kiszámíthatatlanságát mint pl 5% tenné és b) a jól páncélozott járműveket nehezebb lenne kilőni. 
- Storm azt mondja pár népszerűtlen pálya kikerülhet a játékból. Windstorm nincs köztük.
- Nem lesz liga rendszer a normál csatákra.
- Nem lesz kiszedve a creditért vehető aranylőszer.
- A fejlesztők lassan kezdenek valamit a T2-5 egyensúllyal
- A legénység tagjainak más képzettségre átképzése akkor jön ha kész lesz...
- Storm úgy gondolja az új játékmódok berakása után már nem fognak az emberek században játszani .
- 2014ben 3 új prémium T8 közepes tank lesz
-  Opció az eladott prémium tankok creditért újravételére? Storm: "Gondolkodunk rajt"
- A videóban bemutatott játék módok az idei évre vannak tervezve.
- Nincs tervben az hogy kilehessen választani melyik HD tartalmat akarod és melyiket nem.
- Tesztelik az Amerikai szerveren azt a  funkciót amivel vissza lehet kapni az egyedi/jutalom/prémium tankokat.

2014. április 9., szerda

Devloper Diary




- fortifications – Gyakorlatilag klánbázis különböző bónuszokkal (pl credit, XP, free XP). Ezzel akarják a  kis klánokat is mozgásba hozni.
f1

- Lehet majd küzdeni a bázisokért. Ez külön lesz a CW-től.
- Ebben a játékmódban lesz majd: légitámogatás, felderítés, aknák, AI pillbox
- Történelmi csaták - egyenlőtlen csapat létszám, külön történelmi karakterisztikák a tankoknak (más mintha csak simán a modul lennének felszerelve). Nehéz tankok kevesebb HP-t kapnak, respawn (alacsony szintű közepes tankoknak)
- Az év vége felé érkeznek a  garázs csaták.
-  A "csapat" mód fejlődni fog (csapatnevek, jutalmak)

2014. április 8., kedd

8.4.2014

- Az álca/láthatóság/spottoló rendszer a WoT kezdetétől lett fejlesztve (nem később lett berakva)
- A HD T34 modell lövegén lesznek gáz kieresztők.
- Van egy belső számláló a WoTban ami az általad ledöntött fákat számlálja. Ezt még régen rakták be amikor az egyik fejlesztő achievementet akart berakni fa döntésért. Bár ez nem került be a számláló még mindig számol.

2014. április 7., hétfő

6.4.2014

- Úgy tűnik a legkevésbé kedvelt munka a support csapatnál az ellopott accountok visszaállítása. Mindent manuálisan kell csinálniuk ezért sok idő.
- Ha "csúnya beszéd" van egy ticketben akkor a support alacsony prioritást ad neki.
- Nincs értelme a supportot nem megkapott kitüntetésekkel zaklatni. Nem tudják megadni. Azt csak magas szintű fejlesztők tudnák.
- Van valami probléma a történelmi csatákban az alap felfüggesztéssekkel.  Valami túl súly gond ha alap felfüggesztés van.
- Grafikai beállítás ablak nem lesz átdolgozva.
- SU-152 HD még idén jön.
- A teszt 3ban található ronda megvilágítás effekt javítva lesz az éles szerverre.

2014. április 6., vasárnap

5.4.2014

- A HD T-54 tornya jó helyen van.
- Storm megerősíti hogy a zöld szín a sniper nézetben opcionális lesz.
- A 9.0ban található tank megsemmisülés hangja bekerül az éles szerverre.

2014. április 5., szombat

4.4.2014

- a kistérkép ikonok "vibrálása" (ugrálva mozog, nem simán) azért van, hogy kisebb legyen a forgalom
- a jelek szerint a jelenlegi HD Tiger helyes, ha a méretről van szó
- úgy tűnik, hogy Murovanka a 9.0-ban még mindig eléggé sötét, mert nem lett még javítva a megvilágítás
- M103 HD görgők még mindig olyan "szögletes-szerűek" (vannak látható sarkaik, nem teljesen kerekek) mert ez egy szükségszerű egyszerűsítés: sok kisebb görgő van az M103-on és simábbá tenni őket sokkalta több erőforrást igényelne
- a jelenlegi teszt hangár még mindig nincs legjobb FPS-re optimalizálva
- a HD Centurion oldalsó lemezei karcosak, mert a való életben könnyű volt őket megkarcolni
- 9.0 autoaim/automata célzás (lejebb céloz, mint 8.11.ben) így szándékos, és így kerül be
- néhány modellen rosszabb a lánctalpak kinézete a hangárban, mint a csatában, ez javítva lesz

2014. április 4., péntek

3.4.2014

- Egyelőre nincs limitálva a SU-152 darabszáma a Kurszk csatában.
- Idén biztos nem lesz Kínai és Japán TD és SPG.
- Storm azt mondja ahhoz hogy berakjanak olyan történelmi csatákat mint Korea és a Közép Kelet, először a nemzetekhez kell legénység olyan ami ott harcolt. Furcsa lenne ha Orosz legénység lenne Yom Kippurnál vagy Amerikai legénység az Indi-Pakisztán konfliktusban. Ezért egy darabig még nem lesz Koreai történelmi csata.
- Az új Kínai járművekről nagyon lassan jönnek információk. Ezért a WG inkább a HD átdolgozásra koncentrál.
- Lehetséges hogy a többi T-54 szerű jármű (Kínai) tornyai is át lesznek dolgozva amikor a HD modellt csinálják.
- A Chafeen a 3. tesztben a  régi tornya van. Az újat véletlenül tették be és még bugos. (Chafee átdolgozást a magas szintű könnyű tankokkal együtt tervezik)
- Storm megerősíti: Buffolják a könnyű tankokat és lesznek új T8 könnyű tankok.
- T9 könnyű tankok? Storm: "Nem tudom. Egyelőre nem keressük őket. Alig találtunk T8at is.
- Kurassier nem kerül be a WoTba. Túl modern.

2014. április 3., csütörtök

2.4.2014

- HD Centurion 7/1 a teszt 3ban megjelenik.
- ágyú sebzés (alpha) csak egy kiválasztott érték, két azonos kaliberű ágyúnak nem muszáj azonos alphaval rendelkeznie
- ugyan az az ágyú különböző tüzelési gyorsasággal rendelkezhet különböző járműveken, a különbség "a harci rekesz elrendezésében" rejlik
- a jelenlegi 9.0 tesztkörben, van egy hiba aminek következtében az AMD processzort használók disconnects/szétkapcsolásoktól szenvednek, ez javítva lesz a következő körben (DX: WoWp deja vu)
- Storm tisztában van vele, hogy a jelenlegi WoT grafika gyenge pontjai a fű és fák/bokrok, megemlíti a fű render hatásának növelését és többrétegű füvet
- mikor a "squeezebore"(lsd. lent) fegyverekről van szó, akkor a számhoz amit a túlértékeléshez és más számolásokhoz használnak és szükséges hozzá a kaliber, ott a névleges kalibert használják, nem a lőszer kaliberét (a Waffe 0725 esetében, ez a szám 75mm)
- a jelek szerint, a fejlesztők javították a hibát (a jelenlegi éles szerveren), ami erős deszinkronizáció hatására a szerver és a kliens célkereszt között, a lövések messze kívülre kerültek a célkeresztből

squeezebore-elv: A lényege, azok alapján amit kiszedtem, hogy van egy adapter amit rátesznek a csőre és lényegében összeszűkíti a cső végét. A kilőtt lövedék az út elejét a normális csőben teszi, majd mikor eléri az ősszűkülő részt, a puhább formékony külső köpenye a lövedéknek összetömörül - 40mm-ről 30mm-re. Mikor a lövedék kijön az adapterből már kisebb keresztmetszettel rendelkezik a súlyához képest. A magasabb nyomással együtt ami a csökkenő belső terület miatt alakul ki, a normál ágyúcsőhöz képest, az APCNR lőszer, APSV néven (armour-piercing super velocity/ szuper gyors páncéltörő), gyorsabban haladt, laposabb pályán. A magasabb sebesség becsapódáskor a kemény tungsten magba koncentrálódott egyedül.

2014. április 2., szerda

Cirkálók: A World of Warships Tengerének Farkasai

(DX: Egy Alpha Teszter írása, Warships Developer Blogról)
Tudjátok van valami eleven abban a szóban, hogy "Cirkáló". Egyike azoknak a szavaknak amik felidézik benned a jelentésük képét: nagy és erős, de meglepően mozgékony és gyors egy ekkora hajóhoz képest. Talán értitek miért hasonlítottam őket farkasokhoz. Ezek a hajók képesek "egyedüli munkára" és a flotta többi tagjától külön működni, miközben hatékony a "falkatársainak" a támogatásában is. Talán a sokoldalúságuk az, ami miatt nehezen éreznek rá tisztán a játékosok, hogy hogyan is kell velük a legjobban játszani. Egy csatahajó szerepe eléggé tiszta - hatalmasok és erősek, mialatt a rombolók könnyűek és trükkösek. Akkor hogyan értékeljük a cirkálót?
rsz_picture_1_des_moines_04_worldofwarships_screens

Médiumként játszani... nem ez az út...

Amikor először meg lettem hívva a Warships Alpha tesztbe a cirkálókat szemeltem ki magamnak. Akkoriban vonzott a rövid újratöltési idő és ezáltal a magas tüzelési sebesség. Kilenc nagy-kaliberű ágyú, mindegyik 10mp-ként lövésre készen - ez biztosan nem piskóta! A manőverezőképességük is meggyőző volt. Sajnos a WoT-os múltam semmit sem ért. Úgy harcolni a cirkálóddal, mint ahogyan a médium tankoddal tennéd igazán rossz ötlet. Csak gondolj bele, hogy az IS-7 amit megközelítesz nem egy lövést ad le rád, hanem hatot. Ez valóban megtörtént velem az első csatáimban.
A legerősebb emlékem ezekből a vereségekből az, mikor megsemmisítettek egyetlen (állítólag vak) lövéssel, 30km-es távról. A fenébe, ez egy haszontalan hajó lehet, gondoltam magamban. De, a következő csatában én voltam az aki egy csathajó védettségi sávjában (DX.:alul meglátjátok animálva "immunity zone") körözve osztottam rá az égi áldást, és vontam el a figyelmét a társaimról.

Akkor hol van benne az erő?

A cirkáló igazi ereje a sokoldalúságában rejlik. Vissza akarod verni az ellenséges légi-egységeket? Megtámadni egy rombolót? HE lőszerrel találkozni egy csatahajóval? Ezek egyike sem probléma egy cirkáló számára! A magas manőverező képesség és gyorsulás képessé teszi ezeket a hajókat, hogy hatékonyan kitérjenek a csatahajók támadási elől, miközben HE sortűzzel viszonozzák és tisztítják meg a fedélzetet mindentől, ami nincs rendesen odahegesztve. A Japán cirkálók torpedók hordozására is alkalmasak, így képesek a stratégiailag fontos átjárók blokkolására. A megfelelő kezekben a cirkálók valóban nagyon erős eszközök.
rsz_picture_2_baltimore_04_worldofwarships_screens

Mindenki egyért

Egy cirkáló túlélőképessége az 1 vs 1 összecsapásokban nagyban függ a csata általános menetétől. Pl. egy csatahajó elleni direkt szemtől szembeni támadás nyilvánvalóan öngyilkossággal ér fel, legfőképpen, ha messze vagy a csapattársaidtól. A rendes lövegek számának ellenére, a gyors újratöltési idővel még mindig nem elég egy csatahajó 1vs1ben legyőzésére. Másrészről, egy közeledő rombolót megtámadni sokkal sikeresebben ígérkezik. A rövid újratöltési idő lehetővé teszi a cirkálónak, hogy pontosan becélozza az ellenséget kb. egy percen belül így bebiztosítva, hogy az ellenség megfelelő mennyiségű lövést kapjon.
Falkában lévő cirkálók pedig még fenyegetőbbek. A légvédelmi hatékonyságuk hatalmasat nő csapatban,a sűrű ágyútűz pedig fenyegetést jelent bármilyen ellenfélnek. Egy szimpla Japán "Takao" osztályú cirkálóból álló pár legalább olyan intenzív torpedótámadást hajthat végre, mint a rombolók. Ráadásul a túlélés esélye csapatban sokkal nagyobb, mint egyedül.

Most még több cirkáló

A cirkáló játékmenet hajóról hajóra változik, a felépítésük és nemzetiségük fényében. Pl. az US cirkálók igencsak hatékonyak az ellenségek repülőgépek ellen, miközben a Japán hajóknak valamelyest gyengébb a légvédelmük. De, ezt kompenzálja a torpedóvetőjük, amivel agresszívabb támadásokba bonyolódhatnak.
rsz_picture_3_takao_08_worldofwarships_screens

Kapitány, tele a hajó noobokkal!

Ennek a sokoldalúságnak ára van. Lényegében ez azt jelenti, hogy több időt kell szánni a kitapasztalásukra. A szabad idődben felderítő repülőkre kell vadásznod, rombolókra céloznod és tüzelned miközben kikerülöd az ellentámadásukat - ez eléggé komplex tevékenység egy újonnan kezdőnek. Valóban képesnek kell lenned egyszerre több dolgot elvégezni mielőtt hozzányúlsz egy cirkálóhoz.
Szánj időt a kiismerésére és folyamatosan átalakulsz egy haladó szintű tengerésszé. Mialatt  dinamikus hajók, a cirkálók valójában kigondolt és alapos kezelést igényelnek. Ezek a hajók precíz eszközök, csínján és pontosan időzítve kell bánni velük.


DX: Itt egy kis "flash játék" a fejlesztőktől. Szemlélteti amit az átütésről fordítottunk.
http://blog.worldofwarships.eu/lets-play-world-of-warships/