2014. június 30., hétfő

29.6.2014

- Úgy tűnik lehet hogy az FV 4202-t lecserélik valamivel és az FV 4202 majd T8 prémium tank lesz a történelmi 20pdr-el. Még nem tudni hogy "ingyen" megkapják-e az emberek mint régen a  T34-et.

Kép a supertesztből, M41 Walker Bulldog T7 Amerikai könnyű tank:

Ranzar videó:




2014. június 28., szombat

27.6.2014

- A WoT Blitz már az első számú app Oroszországban a megjelenése után.
- Overlord szerint a WoT Blitz sok támogatást kapott a játékosoktól, partnerektől és a sajtótól.
- Tanitha megerősíti hogy nem hagyják abba az új tankok hozzáadását a játékhoz.
- Valószínű nem lesz idén új normál Francia tank.
- A prémium lőszer ritkán van csak akcióban mert meglehet venni creditért is.
- A fejlesztők gondolkodnak "hűség programon" (bónuszok régi játékosoknak), de még semmit nem fogadtak el. Lehet az év végére lesz valami.
- Az Eu tankok nem mostanában jönnek (nem 2014), de jönnek.
- A TOG II* berakásának ötlete a játékban a Bovingtoni látogatások után született.
- Úgy tűnik a  roaming kérdése nem "mikor" hanem "egyáltalán valamikor". Úgy tűnik egyelőre nincs megjelenés tervezve.
- Amerikai könnyű tankok (Chaffee ág), Német LT8 (RU251) és Orosz LT8 (LTTB) jelenleg a 9.3-ra vannak tervezve.
- A WG együttműködik a Sonyval hogy promótálják a Fury című tank filmet. A film még messze van (november), de lehet lesz játékon belül valami a megjelenésre.
- Érdekes módon a játékban a T8 Orosz könnyű tankra "LTB" néven hivatkoznak pedig a félig történelmi neve "LTTB" ( "könnyű tank nehéz páncéllal" )

2014. június 27., péntek

26.6.2014

- Úgy tűnik még a micropatch után is létezik az a hiba hogy nem látnia  garázsban az online barátokat.
-  Visszajelzések alapján úgy tűnik a "mozgó roncsok" hiba még mindig létezik.
- A Blitz külön van a WoT-tól (statisztika, szerver, stb.), de belehet lépni a WoT accal.
- Nem lesz egyesített prémium a WoT és WoT Blitz között.

2014. június 25., szerda

25.6.2014

- A Havok nem a 9.2-re van tervezve.
- Eredetileg a 9.0-ra terveztéka  Havokot de mindig elhalasztják.
- Jelen nincs időpont a Havokra ("Attól függ mikor jön hogy milyen gyorsan tudják az utolsó részeket összerakni")

24.6.2014

- Storm azt mondja a mozgó roncsok a teszt szerverről izolálva voltak és nem voltak szisztematikusak. Amikor kijött a patch többen jelentették és ezért javítva lett.
- Úgy tűnik az a  hiba hogy a tank hirtelen 360 fokot tud fordulni javítva lesz az új mozgási fizikával. 
- Storm azt mondja még 2 hétig nyaral.
- A fejlesztők azt mondják azért nem lehet szüneteltetni a prémium accountot mert az nem profitáló.
- A WoT:Blitz Android előkészületei beletelnek pár hónapba.

2014. június 23., hétfő

22.6.2014

- a pálya a Stronghold módban véletlenszerűen lesz kiválasztva, nem lesz Támadás, vagy Ütközet benne
- klán deputy commander a Stronghold-ban, ugyan azokat teheti, mint a klán parancsnok, a stronghold elkészítésén kívül
- Stronghold bonus ("tartalék") összeadódik az event bónuszokkal
- Stronghold épületek, amik tankok megszerzését tennék lehetővé nem lesznek
- két fázisa lesz a Stronghold bevezetésének, egy a rajtaütésekkel és maximális 4es stronghold szinttel, a második klán vs klán csatákkal és 10es maximális szinttel
- nem lesznek "szomszédos bázisok" a Stronghold módban, egy klán megtámadásához, simán kiválasztod a klánt amit meg akarsz támadni. Valamint azt is kiválasztod, hogy melyik időben (időkeretben) támadható meg a strongholdod (SS: érts:  a védelem válassza ki a támadás idejét)
- elméletileg lehetséges, hogy a játékosok száma a Stronghold támadásokkor 15-ről 10-re lesz redukálva, de a tesztelés után döntik el

- a közepes támadócsapatban lehetnek 5ös 6os könnyű tankok (a századdal ellentétben), lehet, hogy ezt átnézik még
- mi fog történni, ha elbukod a védekezést a strongholdodra: néhány épület megsérül és meg kell őket javítani, egy bizonyos mennyiségű ipari nyersanyagot "elrabolnak" és az ellenséghez kerül. Semmilyen körülmények között nem lesz lehetséges, egy ellenséges stronghold teljes elpusztítása.
- fogyócikkek pl. aknamező csak a csatában lesznek használhatóak, nem azon kívül. Lehetséges lesz aknamező telepítése valahová a pályára a csata kezdete előtt, arti csapás, és légi csapás egy bizonyos szektorba lesz használva (SS: pl. A!-es négyszög) stb.
- lehetséges, hogy a század mód teljesen ki lesz véve, a stronghold bevezetése után lesz eldöntve
- nem lesz "ponthatár" a támadásban, bármilyen megfelelő szintű tankot használhatsz
- a rajtaütés móddal ellentétben, amikor ellenséges strongholdra támadsz, előre tudni fogod a pályát
- a jelek szerint, az ezüst és XP szerzés szabályai azonos lesz a századokéval
- nem lesz arany jutalom a Strongholdért ("aranyat akarsz, játssz CW-t")
- Stornghold támadásánál és védésénél 10es járművek lesznek használva  (SS: nem lesz megosztottság)
- a jelek szerint, ha klán vezér leszel, felveszel tagokat, kifejleszted a stronghold-ot és utána mindenkit kirúgsz a klánból, megtarthatod a kifejlesztett strongholdot amit a társaid segítségével szereztél
- felesleges stronghold-ba belevágnod egy olyan klánnal amiben te vagy és 19 alteregód, a bónuszokhoz részt kell venned a stronghold csatákban, és ahhoz 14 ember kell
- nem lehetséges egy rajtaütés kezdeményezni 15 embernél kevesebbel
- stronkhold statisztikák külön lesznek, ahogy a történelmi csatáknál is vannak
- nem lesz "köd" a stronghold módban
- a bonus amit a stronghold tartalékokból kapsz minden klántag megkapja, attól függetlenül, hogy részt vett-e a rajtaütésekben

2014. június 21., szombat

20.6.2014 & 21.6.2014

- T8 prémium Német közepes tank - Panther L/71-el? Evilly: "Majdnem ráhibáztál"
- Leopard 1, AMX50B és FV4202 kapnak egy kis buffot
- FV4202 lecserélése másik tankra? "Várjátok az év végi híreket"
- Az "atmoszférás Prohorovka" amit a  9.2-re említettek  - Storm hozzáteszi hogya  pálya ugyan olyan marad, de lesznek csatanyomok ( itt vannak képek )
- Storm megerősíti hogy lesznek nevek a minimapon
- Pár HD tank lesz csak a  9.2-ben - mert változtak a  tervek és nem készültek el időben.

- A játék teljesítményével kapcsolatban - "nincs rendes megoldás egyelőre"
- KV-1S szétválasztás a 9.3-ban lesz. Annak ellenére hogy már egy éve bejelentették: "csak most lett rá lehetőség". A változtatás a HD modellhez is kötődik.
- A Hellcat ugyan akkor lesz újraegyensúlyozva mint a KV-1S.
- Az tüzérségi támogatás stronghold fogyócikk lesz.
- "nem volt változtatásról szó" az FV215b (120)-nál
- Az új kis szintű tank ami egy nyári misszióhoz kapcsolódik, nem a Te-Ke
- Az FV215b 183mm HESH lövedékeit nem veszik ki.

- A KV-1S szétválasztás info nem volt pontos az egyik forrás szerint. Az szerint nem T6 és T7 lesz hanem T5 és T6.
- Úgy tűnik vannak akik még mindig panaszkodnak a Maus lövegpajzs miatt - Storm azt mondja nem tudja megerősíteni hogy rendes-e az alakja 
- Megerősítve hogy pár T10 buffolva lesz a 9.2-ben.

2014. június 20., péntek

19.6.2014

-  friss változtatások a "könnyű T-54-en" az is mutatják hogy a front torony páncél csökkentve lett 180mm-ről 160-ra. Storm azt mondja a 180mm valószínű a torony elején marad ahol nincs dőlés. 160 pedig azona  részen ami döntött.
- Stronghold nem azoknak a  játékosnak akik nem akarnak klánba lenni? "Nem akarsz klánban lenni? Akkor ne legyél. A normál csatákban is van sok misszió, event stb."
-  Túl nehéz 20 rendes embert találni Stronghold módra?  "Furcsa hogy mások találnak és klánt csinlálnak? Mitől különbek nálad?"
- A stronghold hasznos lesz a kis klánoknak is azért hogy ne keljen heti akciókra várni.
- A csaták olyanok lesznek a Stronghold-ban mint a századokban, de nem lesz ütközet és támadás mód.
- Stronghold fogyó cikkek később jönnek.
- A vereségért is jár fejlesztésre használható pont.
- Külön lesznek a  Stronghold statisztikák.
- Nem lehet teljesen elveszteni a főhadiszállást.
- A támadás és védekezés klánok között később jön.

Stronghold mód ASAP

2014. június 19., csütörtök

18.6.2014

- A kihalászott KV-1-el kapcsolatban. Evilly azt mondja ilyen állapotban is lehet renoválni. Volt már ilyen.

- K: "Jobb lenne ha a WT E-100 helyett az FV 215b (183) lenne nerfelve, de neeeeeeem, még három évet kell várnunk" V: "Gyorsabban lesz megfog történni :)"

2014. június 17., kedd

16.6.2014

- A Firefly vonalat az év végére tervezik, de ez előzetes.
- A Firefly LL ággal  együtt bekerül a  tornyos TD ág is. Ezek T6 után egyesülnek
- A Firefly T6 lesz
- A Brit tornyos TD ágban bent lesz az Achilles (17pdr M10)
- Megerősítve hogy az Amerikai könnyű ág a 9.3-ban jön.
- Ha minden jól megy akkor az Orosz MT8 "könnyű T-54" a 9.3-ban jön.

2014. június 15., vasárnap

15.6.2014

- Úgy tűnik a  játékosok nagy része nem olvassa a híreket a weblapon.
- Overlord a WG álláspontjáról az XVM-el kapcsolatban ha fizetős lesz az XVM: "Az XVM-el kapcsolatban lehet hogy megvoltozik a hozzáállásunk mivel F2P-t tartjuk előnyben."
- Overlord szerint túl könnyű lövegcső jelzést szerezni.
- Úgy tűnik a fejlesztők azon gondolkodnak hogy "kölcsönözhetőek" lehessenek a történelmi csaták úgy ahogy a történelmi lőszer is (?)

- Az a gond azzal az ötlettel hogy aranyért prémium tankot lehessen csinálni normál tankokból, hogy a prémium tankoknak gyengébbnek kell lenniük.
- Lehet hogy az Orosz WG könyvek megjelennek Angliában.
- Nem nerfelték a SU-122-44-et.
- A probléma amikor minden ismerősödet offline állapotban látsz akkor is ha fent vannak ismert hiba. A fejlesztők dolgoznak rajta.
- Jelenleg nincs feljegyzett FPS esés a Khrakov pályán
- Úgy tűnik modok okozzák azt a hibát amikor csata kilépés után beragad a garázs. De van olyan hogy nem elég kitörölni a  modot mert a modok felülírnak pár fájlt. Ilyenkor teljes kliens újratelepítés kell.

2014. június 13., péntek

12.6.2014 & 13.6.2014

- Knopka megerősíti hogy a tank megsemmisülés hangot átdolgozták a 9.1-ben a játékosok visszajelzései alapján.
- A 9.1re tervezett nerfek és buffok majd később érkeznek.
- Túl kevés tartalom a 9.1ben? Fadalmahr fejlesztő válasza: "Nem tudunk eleget tenni nektek, akármit is csinálunk. Ha sok tartalom van akkor úgy reagáltok hogy "mi a fenének csináltátok, csináljátok vissza". Ha túl kevés akkor meg - "semmi új, ne lustálkodjatok". Döntsétek el :)"

- Ha szilárd lenne az ágyú cső akkor "picit játszhatatlan lenne" a játék.
- Nincs összefüggés a játék FPS és a szerver terheltség között.
- Az álca értékek titkosak és nem fogják elárulni.
- Nyugodtan törölhető az update mappa tartalma.
- Nem változott az álca rendszer a 9.1ben
- A Stronghold módot még tesztelni kell. Majd valamelyik következő patchben jön.
- Ardennes, Kursk, Balaton történelmi csatákat kivették hogy átdolgozzák.
- Ha ilyen problémával találkozol  a 9.1ben akkor azt egy mod okozza:
5e5f03500802

- Az Orosz szerveren nincs tiltva az a mod ami mutatja a térképen hogy az ellenfél tornya merre néz.
- A TD álcabónusz 25%. Lövéskor ez kikapcsolódik. 
- Részletek a Stronghold módról majd később jönnek. Lesz egy speciális teszt erre.
- Az hogy a T23E3 a boltban legyen "nagyon valószínűtlen". "Lehet majd valamikor a jövőben, de még nem döntöttek róla."
- A Sacred Valley átdolgozás alatt. Valószínű valamelyik következő patchben visszakerül.

- Nem voltak titkos nerfek a 9.1ben. Minden bent vana  patchnote-ban.
- M103 mozgás közbeni pontosságát nem nerfelték titokban.

2014. június 11., szerda

10.6.2014 & 11.6.2014

- Panzer IV Ausf. H- Ezt a járművet  1943ban gyártották de mégis bent van az 1942es történelmi csatában - Storm azt mondja ez azért van mert az Ausf D. túl gyenge lenne és nincs külön Ausf G a játékban.
- Storm azt mondja az alternatív tanktestek fontosak.
- Úgy tűnik van egy hiba a 9.1ben amikor kilépsza  csatából a hangárba akkor valahogy beragad a játék - Storm azt mondja ez a magas adatforgalom miatt van, amikor vége a csata akkor a játék egy nagy adat csomagot küld az eredménnyel és a csomag valamikor nem megy át rendesen.
- Úgy tűnik megint előjött a nagyon hosszú pálya töltés hiba. Storm: "Nem csináltuk semmit a pálya betöltéssel."
- Storm azt mondja a "mozgó roncsok" helyzete nagyon komplikált és nem sikerült 100%-ra megcsinálni.
- A kezelőfelület kikapcsolása javítja az FPS-t és eltűnik a  lagg? Storm: "Már korábban is írtam. Nincs olyan kezelőfelület ami ne használna erőforrást. A megrajzolására és a számítására mindig kell erőforrást használni."

- Storm szerint jelenleg 10-15 % játszik csapat csatát. (kezdetben 25% volt)
- Nem nyúltak az IS-7-hez a 9.1ben. Nem nerfelték a  pontosságát.
- Nem lehet megváltoztatni a cső jelzéseket.
- 9.1 uses 4.44.31 version of the FMOD  A 9.1 a 4.44.31 verziójú FMOD-ot használja.

2014. június 10., kedd

9.6.2014

- legalább 50-100 csata kell a "kilövés gyűrűkhöz" a 9.1-ben
- a kilövési jelek a csövön opcionálisak (ki lehet kapcsolni a beállításokban)
- Knopka az új Kharkov pályáról: "A pálya nagyon nagynak tűnik, és bármilyen járművel kényelmesen lehet harcolni." (folytatja, hogy a pálya hogyan ad lehetőséget mindenféle harcmodornak)

- Kharkov pálya 4 és magasabb szinttől lesz elérhető
- az első 9.1 teszt hangjai ("új ágyú hangok") csak visszajelzés-gyűjtés céljából voltak, amit most fognak elemezni
- az új "Dynamic FOV"(Dinamikus Látómező) beállítás lehetőséget ad a játékosnak, hogy minimum és maximum FOV-ot állítson be a különböző ráközelítéseknél (a maximum a kizoomolt kameránál van, minél jobban ráközelítesz valamire annál szűkebb lesz a látómező)
- a prémium TD álca a lövés után nem lett nerfelve, csak a normál járműveké
- Knopka a Havok-ról: "a Havok bevezetésével, néhány folyamat a játékos gépén fog futni, az ő erőforrásait használva, a másik fele a szerveren. Legyetek türelemmel."
- teszt 9.1 (mindkét kör) megerősítette a jobb teljesítményt és kevesebb laggot/fagyást
- a törékeny TD-k a lövés utáni álca nerf után túl sokat szenvednek? "Valamennyire nehéz lesz, de azt hiszem megegyezhetünk abban, hogy láthatatlanul tüzelni büntetés nélkül, nem valami fair."
- a fejlesztők dolgoznak a textúrák HD-hez való átdolgozásán
- a tank megsemmisülés hangja ("SS: a "pukkanás") is játékos visszajelzések alapján lett átdolgozva
- Nem elég tartalom a 9.1-ben? "Az elmúlt fél évben betettünk új játékmódokat, új pályákat és járműveket. Az a tartalom :)"

2014. június 8., vasárnap

7.6.2014

- A fejlesztők nem csak a gyenge gépekre de a maximum beállításra is optimalizálnak.
- Windstorm pálya nagy FPs esést okoz? "A tesztjeink nem erősítették meg."
- Lesz Ázsiai szerver a WoWp-nak és WoT Blitznek is.
- A WoT Blitz Ázsiai szerver lehet már a Globális megjelenéskor működni fog. A WoWp szervert még nemtudják.
- Overlord azt mondja kell egy rendes tutorial a játéknak.

Overlord a WoT vs WoWp kezelőfelületről: "Úgy gondolták a WoT kezelő felülete nem kezdő barát. A WoWp-ben megpróbáltunk olyat csinálni ami jó a kezdőknek és a veteránoknak is. De nem egészen sikerült úgy ahogy akartuk. "

Overlord a WoWp fejlesztésről: "Lényeges játékmenetbeli változások, beleértve új játékmódok már készítés alatt vannak. Ez nem olyan ami könnyen megy. Prototípusokat csinálunk amihez nem kell az egész csapat ezért nem kell mindent félbehagyni ezért."

2014. június 7., szombat

5.6.2014 & 6.6.2014

- Úgy tűnik néhány helyen még mindig gondok vannak az SLI támogatással, még a legújabb Nvidia patch után is
- Storm azt mondja nem lehetséges az hogy megveszik/felhasználják a Spintires motorját, mivel mindent a szerveren kell számolni és utána még átküldeni az adatokat a kliensnek.
- Storm azt mondja az állítólagos Winfstorm lag (azután is hogy a játékos elküldte a azadaokat, log-ot stb.) nem lett megerősítve. Inkább adat olvasási probléma lehet a játékosnál.  Storm hozzáteszi hogy sok különleges épület van a pályán és sok új tartalom ami miatt tovább tart a töltés.
- A WG az Nvidiával együtt megpróbálja megoldani az SLI problémát
- Storm azt mondja az optimalizálásnak nem kell mindig nagy lépésnek lennie. Apróbb lépésekben is csinálhatják.
- Storm megerősíti hogy a 9.1ben javították az FPS esést sniper mód váltásnál amikor a terep nincs a legnagyobb beállításon.
- Új járművek a következő 2 patchben? "no comment"
- Úgy tűnik a városban mozgó roncsok bug javítva lett a 9.1ben.
- Havok idén jön
- WoT Blitz Android majd az iOS után jön.

- Storm azt mondja a pontosság átállítás nem azt jelenti hogy vissza tár a "régi" kb egy éve megváltoztatott pontosság.
- Az sniper mód FPS javítás a régi és új rendernél is működik.
- A fejlesztők gondolkodnak közepes/hosszú távon új T10 tartalmakon.
- Storm azt mondja az eredetileg 9.1re bejelentet nerf majd megérkezik.
- Storm az újraegyensúlyozásról: "Sok újraegyensúlyozás lesz. Nem csak TD."

2014. június 4., szerda

3.6.2014 & 4.6.2014

- Storm azt mondja, hogy ezeket a tényezőket veszik figyelembe egy jármű újraegyensúlyozásánál: "nyerési mutató, népszerűsége a szintjén, a vele rendelkező játékosok képessége (szóródása), átlagos XP, átlagos sebzés, átlagos páncél által megfogott sebzés - sok különböző mutató" – később azonban Storm hozátette, hogy egy jármű nem lesz csak azért nerfelve mert nagyon népszerű (SS: korábban, Storm azt mondta azonban, hogy ha egy jármű nagyon népszerű, akkor az általában mindig azt jelzi, hogy a jármű kiegyensúlyozatlan)
- lehetséges, hogy az Ardennes HB amit kivesznek a 9.1-ben majd visszatér, de "nincs ígéret rá"
- hogy a pontosság hogyan lesz nerfelve az még nincs eldöntve, a fejlesztők kísérleteznek
- T-44-85 "hosszú időre el lett halasztva"
- a tank modellek a normál kliensben is át lesznek dolgozva, nem csak a HD tartalomban, a "HD" csak a textúrák felbontására vonatkozik
- Havok az SD és HD kliensben is működni fog

- a régi render beállítási lehetőségeinek növelése nincs tervben
- Tiger nerf? "Akkor fogunk beszélni a Tiger nerfről amikor közzétesszük és nem most"- a "számológépekkel" rendelkező játékosok száma (nagyon rossz számítógépekkel rendelkezők) egy kicsivel kevesebb, a WoT közönség 50%-nál
- lehetséges, hogy az állítólagos új Nvidia SLI fix nem működik minden SLI összeállításon. Storm azt mondja, hogy csak annyit tehetnek, hogy várnak egy javításra az Nvidiától
- az a csúnya hiba, hogy az online lévő barátaidat offline-nak látod, javítva lesz a 9.1-ben
- Storm azt mondja, hogy lehetséges, hogy a WoT olyan részletességet ér el, mint amilyen a Spin Tires-ben van, de csak, amikor a hálózati lehetőségek megengedik, ami 5-7 év múlva lesz
- WoT jövőbeni terveiről: "Sok tartalmat újra kell dolgoznunk. A játékteljesítmény romlása nélkül."
- az állítólagos Windstorm lag probléma nem ismert a fejlesztők előtt, nincsenek rá bizonyítékok
- Storm, mikor azt kérdezték tőle, hogy hányan szereztek Super Pershing-et a Küldetéssel: "Nem hiszem, hogy elmondhatok ilyen információt" (hozzáteszi, hogy nincs köze az ilyen eseményekhez)

- valamikor lesz arti a WoT Xbox-ban
- a jelek szerint SerB fia, aki jelenleg a hadseregben szolgál, túl magas, hogy beleférjen egy tankba (SS: mondtam, hogy értelmetlen információ)
- Overlord állítása alapján, WG-nek több ötlete van az arany lőszer újraegyensúlyozásra, beleértve a "korlátozást" is a jelek szerint. Nem biztos, hogy bármelyik ötlet bekerül.

És mert E3, és mert más nincs, itt egy Warships E3 trailer, amiben megint nincs semmi, csak szép. :D

Sniper Elite holnap 7ig ingyen a Steamen

Ahogy a cím is mondja, most tegyétek bele a könyvtáratokba. :D
Sniper Elite V2

2014. június 2., hétfő

Tűz! Főlövegekről röviden

Habár a tengerészeti tüzérség mint fő fegyverzet a vitorlás hajózás korábban megjelent, a legnagyobb fejlettséget a XX. század első felében érte el. A World of Warships-ben, a katonai felszereltség meglátogatja ezt a történelmi korszakot, és a nagy kalibernek, mondhatni, fő tüzérségi fegyvereknek az irányítás fontos része a játékmenetnek.
Néhány hajó számára, mint a csatahajók és cirkálók, ezek az ágyúk az egyetlen módja az ellenség elpusztításának. Másoknak, mint a torpedókilövőkkel felszerelt cirkálóknak, vagy rombolóknak, nem olyan fontosak. Sok repülőgép hordozó nem rendelkezik főlövegekkel és a fegyvereiket másodlagos légvédelmi fegyverekként szállítják.
Sok különböző lövegösszetétel van, mindegyik a tengerészeti tervezők által egy speciális feladatra létrehozva. Néhány projektben, a fő cél a maximális oldaltűzerő volt, másoknál - a leghatékonyabb elülső tűzerő. A főlövegek elhelyezkedését technikai faktorok is befolyásolhatják pl. a súly vagy más korlátozások. Ahogy elvárható, a löveg konfiguráció direktben hatással lesz a játékmenetre és a közöttük lévű különbségek egyértelműek lesznek a játékosoknak.
P_01_A_ENG_Small

P_01_B_ENG_Small
Ezért van, hogy mikor a műveleteidet tervezed, akkor mindig figyelembe kell venned, ogy hol és hogyan helyezkednek el a lövegek a hajódon, mert azoknak a lövegeknek a száma amik lőni tudnak az ellenfélre még talán fontosabb, mint a lövegek össz-száma a hajón. Ha csak egy pár ágyú tudott az ellenfélre célozni, akkor a játékos választás elé kerül - vagy megvárja míg az összes ágyú becélozza az ellenfelet és össztüzet ad le, vagy lő a már kész ágyúkkal (becélozták és ellenfélre fordultak) és, pár másodperc után, kilövi a maradékot amik addigra célra álltak. Melyik megoldás a hatékonyabb? Ritka de erős össztűz vagy a lövések "megosztása"? A helyzettől függ és a játékoson múlik.
P_03_A_ENG_Small

P_03_B_ENG_Small
Ha a lövés irányát az ágyú forgása határozza meg, akkor a kívánt távolságot az emelkedési szög határozza meg. A maximum és minimum szög teljesen az ágyú kialakításától függ. A modernizáció alatt, az emelkedési szögek gyakran meg lettek növelve, hogy maximális hatékony lőtávot nyújtsanak. Az 1920as, 30as években, sok csatahajó esett át hasonló fejlesztésen, pl. az U.S. "new Mexico" csatahajón, a maximális emelkedési szög meg lett emelve 15°-ról 30°-ra, ami, más technikai fejlesztésekkel együtt, a lőtávot 21km-ről 31 km-re növelte.
P_02_ENG_small
Az emelekdési szögön kívül a lövés más tényezőkön is múlik: a lövedék tömege, a kezdeti sebessége, és a formája ami hatással van a légellenállásra. Ez ahhoz a tényhez vezet, hogy különböző típusú lőszereknél erősen különbözhet a lőtávolság. Pl. a "North Carolina" ágyúi képesek HE lövedéket kb. 36kmre ellőni, ami 3km-el több, mint az AP lövedékkel való tüzelésél.
A minimális emelkedési szög az ágyú összetételétől sé helyzetétől függ. Eredményeképpen, minden hajónak van egy minimális távolsága. E között a pnt között és a hajó teste között helyezkedik el az úgynevezett "immunitás zóna" amiben lehetetlen megsemmisíteni az ellenfelet.
P_04_ENG_Small
Ez azt is jelenti, hogy minél nagyobb a távolság, annál nagyobb időbe kerül míg a lövedék eléri a célpontot. Ez az előregondolás használatának szükségességéhez vezet, figyelembe véve a lövedék repülési idejét és az ellenfél sebességét. Ha nem gondolkozol akkor az ellenfél elmenekülhet a lövés elől és el fogod hibázni. Ezért a játékosoknak megfontoltnak kell lenniük. Minél messzebb van egy célpont, annál fontosabb előkészülni.
Általánosságban, a tüzérség hatékonysága több tényező kombinációjából áll, amik nem csak az ágyúk számából és kaliberéből áll, hanem a lövegek helyzetétől a hajón és a lövedék helyes megválasztásán. A személyes képességek is nagy szerepet fognak játszani a csatákban, mert m a legerősebb csatahajó is használhatatlan egy jó kapitány nélkül.

1.6.2014 & 2.6.2014

- Állítólag van egy ritka bug, amikor benyomod előre az automata sebesség tartást  van hogy hátra indul a tank. Storm nem hallott még erről.
- Egyelőre nincsenek tervek a sebzés rendszer átdolgozására.
- Lehet hogy lesz komplexebb sebzés rendszer hardcore mód keretében, de Storm azt mondja a WG-nél nem döntöttek ilyenről.
- Nem lesz változtatva a T8 MM (Van aki panaszkodott hogy túl sokszor kerül T10be)
- Nincs tervben T28 és T95 buff
- A tény hogy az Orosz S-54, S54S és pár Amerikai 76mm ágyúnak más az arany és ezüst lőszer sebzése, egy hiba. Javítják majd.
- A 12 harciszint eltüntetése után, Storm szerinte jelenleg rendben van az MM helyzet. (valaki a  11et is ki akarta vetetni. Ez nem fog emgtörténni.)
- A 9.1 teszt 2 hangszintje ugyan az mint a 9.0ban
- Storm azt mondja a játékosok számának esése az Orosz szerveren ugyan olyan mint tavaly, ez a jó idő és a nyaralások miatt van. (Tehát hogy nem a WT miatt)
- K:"Mit terveztek azzal hogy túl sok TD van a T10ben?" V:"Semmit. Az ilyen esetek nem szisztematikusak. Egyenként egyensúlyozzuk a járműveket."
- Nem lesz "globális tank újraegyensúlyozás" - lesznek változások de nem "egy globális"

- Storm azt mondja az új Nvidia driver javulást eredményez SLI mellet a WOTban.
- A 9.0ban, korábban az SLI támogatás rossz volt.
- Úgy tűnik ez szándékos
- Storm megerősíti hogy a RU251 idén jön.
- Az új hangárban a megvilágítás kicsit később lesz javítva.
- 9.1 élesben? "Majd ha kész lesz..."
- Megerősítették hogy választható lesz az hogy HD vagy normál tartalmat töltesz-e le.