2014. november 28., péntek

26.11.2014 & 27.11.2014

- ( egy másik beszélgetéshez kötődik, pontosabban a testen lévő fegyverek és tanktest mozgatás általi célzáshoz) SerB szerint, a testen lévő 75mm howitzer a Char B1-en haszontalan volt, ezért szerelték le a németek azokról melyikeket elfogtak
- SerB szerint a rendertáv kivétele nem okozna több kempelést
- a Charioteer (eljövendő 8as brit TD) 105mm L7 fog rendelkezni legnagyobb ágyúval
- a fejlesztők még mindig terveket raknak össze 2015-re
- Storm azt mondja, hogy az átütés véletlenszerűség növelése és lövedék sebzésének csökkentése a nyílásokon csak unalmas kempeléshez vezetne
- Storm megerősíti, hogy az Egyéni Küldetések amik kiszivárogtak (a felháborítóak, mint 20e sebzés/bevédés a Maus-al), nem lesznek a végleges verzióban, a végeleges "a statisztikák eredményein" fog alapúlni

- látótáv jelző lesz a kistérképen, de nem teljes látótáv kör, csak összezavarná a kezdőket és noobokat a kistérkép túlzsúfolása
- megjelenítés táv jelző sem lesz a kistérképre téve
- ISU-130 speciális tank lesz a moderátoroknak
- Storm megerősíti, hogy kiszivárgott szuperteszt tank lista nem teljes (könnyű tankok hiányoznak)
- látótáv nerf "sokkal később" lesz mint a 9.5: "senki sem ígérte a 9.5-re, még kísérletezünk"
- a kistérkép beállítási opcionálisak lesznek
- FV4202 csere nem mostanában lesz
- Panther 88 a 9.5-ben jön
- a 9.5 kistérkép tank nevek jobban optimalizálva vannak, mint az XVM
- Panther 88-nek nem lesz előnyben részesített MM-je
- a térkép változások a 9.5-ben ahhoz kapcsolódnak, hogy a Wargaming a pályákat "simábbra" szeretné (kevesebb dombbal)
- a Stalingrad változások között szerepel több törmelékkupac eltávolítása (ami mögött a tanktestet el lehet rejteni)
- 9.5-ben jönnek az egyéni küldetések, még nincsenek szupertesztelve
- Storm azt mondja, hogy a Severogorsk azért lett kivéve, mert "sikertelen" volt, más ilyen sorsra jutó pályák is lesznek, de még csak készülőfélben van a lista

2014. november 26., szerda

24.11.2014 & 25.11.2014

- A játékban lévő Maus páncélja ugyan olyan minta  valóságban. (a WG megmérte élőben)
- Úgy tűnik, az IS-7 páncélja korhű 
- Úgy bánnak el a "ki lőtt meg és mivel" moddal, hogy csökkenti a kliens által kapott adatokat.
- Tegnap azt mondta Storm hogy az új BigWorld motor az oka a render távolság átalakítás késésének. Most hozzáteszi hogy az új mozgási fizika is ezért lett átalakítva. Először beakarja rakni az új Bigworld motort és utána jöhet minden más. Különben bug lavina lenne.
- A fejlesztők dolgoznak a Havokon, de sajnos késik mert csökken a  teljesítmény miatta.

- Reakció arra hogy a mozgékony nehéz tankok rendben vannak és az IS-7 mozgékonysága nerfelve van pedig az Object 260-é nincs (és hogy buffolni kéne az Is-7 mozgékonyságát a történelmi értékekre): Storm azt válaszolja hogy az Object 260-ot még a tornya közepén is átlehet lőni.
- Nem áll jól a HESH átdolgozás. Storm nem tudja hogy kéne berakni ahhoz hogy ne legyen imba vagy teljesen használhatatlan.
- Storm azt mondja az aranylőszer elleni érvek: a) profit veszteség b)kevésbé lenne élvezetes a játék egy "bizonyos célközönségnek"
- Nem lenne jó berakni több lőszertípust vagy komplikált lövedék mechanizmust, mert érthetetlen lenne a játék a legtöbb játékosnak akik "átlag emberek, akik közül sokan nem gamerek"
- Storm azért van ellene a statisztika elrejtésnek mert: "Ha a játékos elrejti a statisztikáit akkor vagy nagyon rossz (szégyenli) vagy nagyon jó (nem akar fő célpont lenni) játékos. Különböző modon kötnének bele ezekbe a játékosokba: lövés, eltolás, akadályozás- És ez csak az egyik negatívum."
- Storm azt mondja lehetséges lenne úgy berakni a statisztika elrejtést hogy a nevet is elrejti és mondjuk "Player X" lenne csak kiírva. Ezen még gondolkoznak.
- Storm azt mondja azért került be a három kaliber szabály, hogy a könnyű tankokat átüssék a nagy ágyúk.
- Nem fog a lánctalp által beszedett sebzés felfogott sebzésként visszakerülni
- K: "Mért van az IS-4-nek korhű D-25T ágyúja ami egy vicc T10-ben, miközben más tankoknak nincs ilyen alternatív ágyújuk?" V: "Már így is elég sok tanknak van "vicc" ágyúja."
- K: "Az Object 260 misszió túl nehéz és sokan csalni fognak." V(SerB): "Már álmodom a csalásért bannolt játékosok sírásáról :)"
- K: "Várhatjuk hogy a 9.5 vagy 9.6-ban kerek lesz a render távolság? V(SerB: "Hát bármikor bármire számíthatsz."
- Elméletileg minden tank kaphatna külön render távolságot, de erre nicns szükség mert a látótávolság van helyette. A korlátozott render távolság technikai paraméter amitől jobb lenne teljesen megszabadulni.
- Storm azt mondja az a mod ami csak a lövedék típus árulja el de játékos nem, legális marad.
- A WG fejlesztők nem tudnak egyszerűen megszabadulni az XVm noobmeter től.
- Nem akarják csökkenteni a 25% RNG átütést.
- Az Object 907 azért lett buffolva mert túl gyenge volt.

2014. november 24., hétfő

22.11.2014 & 23.11.2014

- K: "Mi van a szuperteszterekel, látom őket normál csatában exkluzív tankokkal menni de bénák!" V:(SerB) "Ha irigykedsz, tedd csöndben"
- SerB states that the situation, where optics get destroyed by hitting driver’s periscopes is correct
- Az IS és IS-3 ugyan olyan D-25 (D-2-5) újratöltési idővel rendelkezik mint a KV-3 és a KV-4, annak ellenére hogy az IS-ben csak egy töltő van és a KV-ban kettő, mert a második töltő "elintézi a tervezési hátrányokat2
- Az egydi missziók időkorlátosak, de elég hosszú idő van rájuk. Szezonokban jönnek, kb. fél évenként.
- Evilly azt mondja a nehéz missziókkal kapcsolatban "Az összesítő hatás jobb annál mint ha minden nap játszani kéne" (elismeri hogy a korábbi missziók nem voltak jók, főleg a KV-220 az Orosz szerveren)
- Evilly azt mondja az Object 260 szándékosan nagyon nehéz lesz.
- Amikor tesztelik az új látótávolság rendszert, a fejlesztők tudomásul veszik hogy lehet hogy a magas szintű könnyű tankok hátul maradnak és csak kempelnek a nagy látótávjuk és a jó ágyúik miatt.
- Úgy tűnik jól sikerült a T-34-3 buff
- Az ágyúsebzésnek nem kell kötődnie a kaliberhez. Ez egyensúly paraméter.
- Az "egyedi missziók" ugyan azok lesznek mindenkinek (CX: "egyedi")
- A régi T8as könnyű tankokat buffolják ha "szükséges"
- Egyedi missziók túl nehezek? "Ne aggódjatok. Várjátok meg amíg bekerül"
- Storm a szuperteszterekről: "Minden fajta játékost keresünk, nem csak jó játékosokat. Azért hogy jobban vissza adják a statisztikákat. Így jobban hasonlít a normál csatára."

Storm visszajelzést kért arról hogy mekkora a páncél jelentősége a wotban. Válaszok:

- Storm azt mondja nem nagy az arany lőszer használat. Az se segítene a Mauson ha korlátoznák az aranylőszert 5 darabra, mert mindenki arra lőné.
- Az egyik ok amiért nem korlátozzák az aranylőszert, mert az csökkentené a profitot.
- Statisztikák szerint az IS-6 és KV-5-ről 50%-ban lepattannak a saját szintjükön lévő tankok lövései (arany lőszert is beleértve)
- A Maus nem lesz buffolva. T10-ben az egyik legjobb statisztikákkal rendelkezik.
- A fejlesztők bannolják azt a modot ami megmutatja hogy milyen lövedék találta el a  tankodat. Az ok nem csak az hogy megmutatja mivel találtak el, hanem azt is elárulja hogy ki talált el.
- A fejlesztők még elemzik a visszajelzéseket a pár másodperces fagyáskoról.
- K: "Hiányolom azokat az időket amikor az IS-4 T9-ben ott ált a mező közepén és lepattant minden róla." V:"És ezt normálisnak találod?"
- T-35 (több tornyos nehéz tank) nem jön 2015-ben
- Nem növelhetik a távolság miatt történő átütés csökkenést, mert gondokat okoznak alacsony és középszinten.
- Storm azt mondja az aranylőszer esetében a két lehetőség (sebzés csökkenés, drágább ár) elfogadható, de mind kettőnek van hátránya, különösen a pénzbevétel és a játékosbázis hozzáállásában.
- Az egyik paraméter amit figyelembe vesznek az arany klőszer változtatásakor, az a profit.
- +/-1 MM-et rég elvetették
- +/-3 MM nem tér vissza
- Storm sosem bántalmazott fizikailag senkit rossz munkáért. Maximum kiabált valakivel skypon keresztül. de azt mondja hogy nem csinálja mert konfliktus kerülő ember.
- A fejlesztők belsőleg már rég vitatkoznak a  páncél szerepéről.
- A fejlesztők vitatkoznak arról hogy mit csináljanak az M48 Pattonnal.
- A pontosságot nerfelik egy picit. Pontosabban a lövedékek eloszlását a körben.
- Azért késik a render távolság körre váltása, mert ütközött az új BigWorld motorral. Storm reméli 2015 első felében bekerül.
- Az új mozgási fizika javítja majd a tankok dinamikáját
- IS-7 will not be buffed, statistically it’s fine more or less IS-7 nem lesz buffolva. Többé kevésbé rendben van statisztikailag

2014. november 22., szombat

20.11.2014 & 21.11.2014

Nem volt semmi különös ezért csak egy kis szösszenet.

Supertest:

T8 Brit TD a "Firefly ágból" - Charioteer


Tesztelik az egyedi missziókat amik a 9.5-ben jönnek.
És lesz női legénység.




2014. november 20., csütörtök

18.11.2014 & 19.11.2014


- K: "Fejlesztők, jelenleg a T-34-3-al tápolok és sok sebzést kiosztok egy felderítő a segítségével. Ha csökkentitek a látótávot, akkor kapnak a prémium tankok valami kompenzációt a sebzésveszteségért, mikor valaki más felderít?" V (SerB): "Mondjuk, hogy csökkentjük a látótávot. Ha csökkentjük, akkor a valaki más által felderített tank sebzés sokkal nagyobb részt tesz ki az összesebzésből. Azt javaslod, hogy a szorzókat csökkentsük, hogy minden úgy maradjon ahogy van? Okés, elgondolkodunk rajta."
- K: "Miért csináltok igazságtalan küldetéseket?" V (SerB): "Hogy a kapzsi kölykök, mint te, szenvedjenek."
- Storm azt mondja, hogy ha erős FPS esésed van, mikor "felvillantasz" (felderítesz) több ellenfelet egy időben, azt jelentheti, hogy a HDD-d lassú és sokáig tart neki betölteni a modelleket. Töredezettségmentesítés segíthet valamennyire." (DX: Vagy egy értelmes kliens, nemde ;D).
- Egyéni Küldetések (a 0.9.5-ben az Object 260, T55A és T28 Concept-tel) nem lesznek időhöz kötve (vagyis nem lesz pontos idő, hogy mire kell elérni), de Storm hozzáteszi, hogy nem kell miatta túl boldognak lenni, mert nehezek lesznek a küldetések.

- célzási idő a játékban azt jelképezi "ami alatt az ágyúval céloztak", ez a paraméter "elégé megfelelően" valóságot jelképezi
- K: "Az ágyú stabilizáció paraméter összezavarja az embereket" (SS: ágyú stabilizáció ebben az esetben egy átfogó fogalom ami azokat a paramétereket foglalja össze, amik meghatározzák, hogy mennyire lesz nagy a célzókör, ha mozog a tank teste, tornya, stb.) V (SerB): "A véleményed, mint mindig, most is nagyon fontos a számunkra."
- elméletileg a D-10-85 ágyú ráfért a KV-13 toronyra, de mivel sosem volt javasolva a való életben, nem került be lehetőségként. Ha a WG betenné, akkor a jármű "lényegesen jobb lenne, mint a többi osztályában lévő"
- K: "SerB, tagadod, hogy a különböző tankoknak különböző esélye van a célkereszt közepébe találásra? V: "Igen tagadjuk. Mert ez egy ÖSSZEESKÜVÉS!!! És milyen ÖSSZEESKÜVÉS!!! lenne, ha nem lenne tagadva."
- K: "Mikor fogjátok nerfelni az arany lőszert ezüstért lehetőséget, amikor az E-75-ömmel megyek, azonnal arannyal lőnek rám." V (Storm): "Statisztikailag, az E-75-öket érő aranylőszer találat kevesebb, mint 20%-a az összes találatnak.
- K: "Mikor lesznek orvosolva a szakadások?" V: "Soha. Sajnos nem tudjuk megjavítani a kapcsolatodat."
- volt egy pletyka, miszerint az E25 sebzés/perc nerfelve lesz 2700-ről 2350-re. Ez nem igaz.

- Storm megerősíti, hogy az antivírus szoftvernek nagyon negatív hatása lehet a WoT-ra (különösen Kapersky, de sok más topicban azt mondják, hogy az AVAST, ESET és Norton kikapcsolása nagyon pozitív hatással van a teljesítményre és megszünteti a laggot) (DX: Hmm, emlékszem még anno a Win98-as 433Mhz-s gépen használtam ezt, mert az UEFA Champions League nem indult el, ha nem kapcsoltam ki a vírusirtót. De van pár lényeges különbség, pl. akkor még nem volt aktív NET mikor azzal játszottam ;) )
- Evilly azt mondja, hogy az orosz játékosok December 15 körül értesülnek a küldetésükről, de nem lesz nekik T-34-85M küldetésük, mint ami EU-nak lesz
- az orosz küldetés tank nem a T-44-85 lesz, DE lehetséges, hogy a T-44-85 újra lesz élesztve
- "túl korai még megmondani", hogy milyen lesz az Object 260 küldetés, még fejlesztés alatt áll
- az egyik elkövetkező javításban 8valószínűleg 9.6) a prémium tankok további (gazdasági) buffot kapnak



2014. november 18., kedd

16.11.2014 & 17.11.2014

- K: "Mindenki tudja hogy a 9.5-ben nerfelik a látótávot...." V (Storm): "Mindenki tudja csak én nem tudok semmit"
- Az IS-7 és IS-8 oldalpáncélja korhű.
- Storm megerősíti hogy a kaliberénél kisebb lyukon is átmegy egy lövedék, de: "Nagyon kicsi az esélye és ezért figyelmen kívül hagyjuk."
- K: "Mért akarjátok minden jármű látótávolságát nerfelni 5 darab T8 könnyű tank miatt? Ez a TD-k elleni háború és a rossz arty nerfhez kapcsolódik. Javaslom: csökkenteni a  csapat létszámot 12re, artyt korlátozni 2re és elvenni a  fele lövedéküket!" V: "A játékosok játéktervei bénák. Ahelyett hogy egy paramétert változtatnánk, azt javaslod hogy változtassuk meg a játékszabályokat miután azért szidsz hogy túl sokat változtatunk. Logika, logika mindenhol."
- T-44-85 és T-34-85M a játékban? "Majd ha készen lesznek."
- "Coated optics" mindeig aktív, nem csak mozgás közben.
- K:"Elég a csapat csaták 'fejlesztéséből'" V:"Rajtad múlik hogy eleged van-e. Senki se tart itt."

- Storm azt mondja hogy az új ütközés mechanizmus azért került be a 9.4-ben mert "a régi nagyon bugos volt"
- Storm azt mondja az Object 260-ot több lépcsős misszióval lehet majd emgszerezni és nagyon nehéz lesz.
- sok játékos (még az EU szerveren is) olyan hibát jelzett a hangárban, hogy a kamera hirtelen kizoomol nagyon messzire, Strom azt mondja, hogy már tudnak róla és javítani fogják
- Orosz 8as közepes prémium T-54 Model 1945 jövőre érkezik
- Havok: "amikor elkészül"
- lehetséges lesz mindhárom Egyéni Küldetés tankot megszerezni (Object 260, T55A és T28 Concept) az accodon
- Char B1 a játékban azért nem használja a testén lévő howitzert, mert az egész jármű mogatásával céloztak vele (0 mozgása volt a csőnek)
- K: "Az 1-4-es szinten vacakok a francia tankok" V: (SerB): "Ne játssz velük."
- a jelek szerint, az EU szervert nemrég DDOS támadás érte, Storm vizsgálja az ügyet (DX: akik nem ismerik, a DDOS olyan támadás, hogy egy időben rengetegen akarnak kapcsolódni a szerverre, ami így vagy nagyon lelassul, vagy teljesen össze is omlik a terheléstől)
- K: "SSD-m van. A csata betöltődése rendben van, de miután kilépek, nagyon sok időbe telik míg betölti az eredményt (A "pörgő keréken" ragadok), miért van ez? Egy barátomnak normál HDD-je van, neki nincs ilyen problémája." V (Storm): "Csatlakozási probléma. Miután véga a csatának, nagy mennyiségű csata statisztika adat megy át. Erre az adatcsomagra vár a játék. Ha csomagveszteséged van lehet, hogy sokáig tart míg az összes információ megérkezése megerősítésre kerül."
- Storm a különböző orosz "szakértők" sírásával kapcsolatban az új várható mozgási fizika miatt: "Egy ország tele szakértőként születettekkel. Néha Boing képeket termetenek a semmiből, néha telepatikus úton távolról kiértékelik a fizikát. Miért nem kolonizáljuk a Marsot ilyen emberekkel?"
- a jelek szerint, hogy kiváltsák a talajellenállást (és igazolják, hogy néhány tank lassabban mozog azonos lóerő mellett), egy új paramétert kap majd az új mozgási fizika: "lóerő veszteség kuplung és hajtáslánc miatt".
- nincs időpont az új mozgási fizika tesztre
SerB a játékos javaslatokról: "Bármi amit javasolhattok már eszünkbe jutott régen és vagy eldobtuk, (99,9%), vagy arra vár, hogy bekerüljön (0,1%). ÉS így a játék növekedésével együtt a régi dolgok és szemetek mennyisége is növekszik, bocsi. "A populáció növekszik, de az össz-intelligencia állandó".

2014. november 16., vasárnap

15.11.2014

- A lövedékek a játékban egy pontanak számítanak, nem pedig tárgynak. Ezért repülhet át olyan helyen ami kisebb a kaliberénél.
- A fejlesztők még gondolkodnak azon hogy mit csináljanak a T-44-85el
- A T-34-85M lehet elérhető lesz "az év vége előtt". Attól függ "készen" lesz-e.
- A fejlesztők nem árulják el a belső modulok elhelyezkedését (úgy ahogy a WT-ben van). De lesz majd "páncél vizsgáló".
- A lőszerrekesz sebzés nem fog kikerülni.
- Vannak ágyúk amiknek "rossz" a sebzése (nem passzol a másik olyan kaliberű ágyukéhoz)? "Mindenképpen javítjuk, amint megkapjuk az adatokat az ágyukról."
- Egy játékos azt mondta vannak bizonyos tankok amik bizonyos pályákat gyakrabban kapnak, példaképpen a Chaffee-t és a Sztálingrádot hozta fel.Yurko2F azt mondta ez nem igaz azokra a tankokra amiket a játékos példának mondott.
- "Kompenzálva van mással" az hogy a Porsche nehéz tankok lánctalpai vastagabb páncéllal rendelkeznek mint a Henschelek.
- Storm elsimeri hogy rossz az ütközés rendszer. Átdolgozzák és egyszerűsítik azzal hogy kiveszik a páncéllal kalkulálást az ütközési pontnál. Ehelyett névleges páncél értékkel számolnak az ütközési oldalon.
- T-44 HD? "Majd ha kész lesz"

2014. november 15., szombat

13.11.2014 & 14.11.2014

- Az M53/M55 ütközés modelljét a WG oldalon már javították.
- Tudnak arról a  bugról amikor néha megakad töltés közben az Erődítmény mód. Javítják.
- A csapat csatákban bugos a voicechat. Mind két oldal hallja egymást.
- Storm azt mondja hogy Win XP használóknak modok miatt akadhat meg a töltés képernyőn a  játék.
- A régi ütközés rendszer nem működött rendesen és a 9.4 változtatások igazából javítások voltak. Storm azt mondja aki a régi rendszert akarja vissza az csak megszokta a régi rosszat.
- Az autoloderes szaggató újratöltési idő számláló rossz modok miatt van.
- A látótáv nerf érinti a  prémium tankokat is.
- Az alfa fázisban még szét volt osztva a látótáv pontok (előre jobban látott a tank mint oldalra), de úgy döntöttek hogy inkább nem így lesz mert véletlenszerűnek tűnt úgy.
- A TD osztály változtatásai igazából nem nerfnek mondhatóak hanem újraegyensúlyozásnak. Több variánst is tesztelnek.
- Storm azt mondja Veider rosszul fejezte ki magát a "kő-papír-ollóval": "az akarjuk hogy minden szerep érdekes legyen a maga módján. Ez nem azt jelenti hogy az osztálynak és a szerepnek ugyan annak kell lennie."

- SU-76i túl erős volt, ezért lett eltávolítva.
- A CW jutalom tankokat azért érdemes csatába vinni mert egyediek. Ezért nem gond ah picit gyengébbek minta  normál T10ek
- Az AP és HE lövedékek sebzés különbsége egyensúly miatt van.
- Régi könnyű tankok buffolása azért hogy felérjenek az újakhoz? "Ha szükséges"
- Éjszakai csaták a WoT-ban? "A WoT játékosok nem tudják mik azok az éjszakai csaták."
- Még egy bug. Van hogy prémium accountosok kevesebb XP-t kapnak mint a normál accal (kép). Storm: "Oh fuck..."

2014. november 13., csütörtök

12.11.2014

- Nem lesznek még történelmi csaták a 9.5-ben
- A TD osztály jelenleg kevesebb mint 30% részt foglal el a WoT járművek közt.
- A fejlesztők gondolkodnak a "Nemzeti csaták" visszarakásán. A megoldás az lenne hogy korlátoznák a tank osztályok létszámát. Storm elismeri hogy nő ezzel a várakozási idő de nem 5 percre vagy ilyesmi.
- Storm elismeri hogy nagyon bugos a 9.4. A WG vizsgálja hogy történhetett ez.
- Az új szerver oldali fizika nem lesz szétválasztva, egy patchben fog jönni.
- Amikor nerfelik a látótávolságot, a fejlesztők figyelembe veszik hogy van olyan magas szintű közepes tank (pl. BatChat) ami felderítőként viselkedik.
- Veider azt mondja a látótávolság nerfelés mögötti logika az hogy jobban kategorizálni akarják a tankokat a szerepükbe, és vissza akarják hozni a "kő-papír-olló" rendszert.
- Veider tudja hogy a látótáv nerftől több "mező közepén eltűnő tank" lesz, a WG ezzel a problémával is foglalkozik.
- "Az eltűnő tankok" így lesznek javítva: Jelenleg ha valaki lő akkor észreveszik mert az álca értéke lecsökken de utána vissza megy normális értékre. Ezután ha valaki lőtt addig nem megy vissza az érték amíg ki nem kerül az ellenfél látóteréből.
- A fejlesztők azon "vitatkoznak" hogy csak akkor csökkenjen a látótáv ha egy tanka  bokorba kempel.
- Különböző látótáv szektorokat (a tank előre távolabb látna mint oldalra) a játékosok nehezen értenék, és drága szerver erőforrás lenne.

CW kapmány 3 jutalom álcafestés.

Ingyen Mount & Blade és (majd) Witcher 2

Novembert írunk, a korcsolyapálya még nem nyitott ki, a strand meg már régen zárva. A gesztenye is elfogyott, hát mit csináljon ilyenkor az ember? Mondjuk próbáljon ki egy játékot, főleg, ha ingyen van.
Nem tudom hányan ismeritek a Good Old Games, más néven GoG oldalt, de írok róla. www.gog.com
Hasonlóan a Steam vagy Originhez itt is játékokat vehetünk, de egy központi kliens nélkül. Itt a honlapon vesszük meg a játékot és a telepítőt is onnét töltjük le. Ami jó bennük, hogy a régi játékokat megcsinálják működőképesre modern rendszereken is. Akár DOS-os játékokat is játszhatunk anélkül hogy dosboxot vagy mást kelljen nekünk külön telepíteni. És DRM mentes játékok!

Hogy a lényegre térjek a Mount & Blade ingyenesen beszerezhető azonnal (még egy napig), illetve ha 7 napig minden nap ellátogatunk az oldalra és rákattintunk a Witcher 2 "matrica gyűjtésre" akkor 7 nap múlva azt is megkapjuk. (+ egy filmet)

Mount & Blade

De miről is van szó? Középkor, lovagok, akció vegyítve szerepjátékkal egy nyitott világban. Karakter-generálással kezdődik a történet, miután pedig kiválasztottuk nemünk, kinézetünk, képességeinket és kasztunkat irány a kaland. Mi is kell, hát kell valami feladat. Amit fel is vehetünk a városokban. De persze egy fecske nem csinál nyarat, annál inkább egy csapat. Szóval szerződtessünk magunk mellé pár tagot akik mellettünk állnak majd a harcokban. Alapjáraton ennyi kezdetnek elég. De milyen világban élünk? Természetesen élőben és lélegzőben. Városok szerte szét, karavánon az utakon, stb. Persze vannak negatívumok is, néhol nezézkes kezelőfelület, és előfordulnak grafikai hibák.
Rövidre fogva: Ha túl lépünk a szerény gyártási költségen, akkor egy igencsak jól eltalált és élményekkel teli játékra bukkanunk, amiben azt teszel amit akarsz. Légy hős, gonosztevő, vagy csak valaki aki elvan a kis világában. Ez a játék mindenkinek ajánlott aki szereti a középkort, a lovagokat és a középkori harcokat.

2014. november 12., szerda

11.11.2014

Wargamingtől megerősítve: Simferopol pálya NEM lesz, legalábbis nem egyhamar. Parkolópályára tették.
- a WoT játékosbázisának 2%-a nő nemű.
- a WoT fő játékosbázisa 25 és 38 év közötti férfiakból áll
- mostanában növekedett a klánok száma (több okból, a CW-től kezdve addig, hogy az emberek kláncímert akarnak a tankjukra)
- a fenti dolog vezetett az Erődítményhez, mert a klánoknak kellett valamilyen "ökoszisztéma"
- a fejlesztők Erődítmény mód "bunkerekkel" kísérleteznek, valamilyen épületben kell létrehozni (az erejük az épület szintjétől függ, Malinkova-n tesztelik őket)
- ezek a bunkerek és más erődítmény fogyócikkek a klán parancsnokok által lesznek kihelyezve "taktikai táblán" keresztül
- a prémium acc/tank xp jelenlegi verziója csak ideiglenes, a prémium tankok (vagy accok, nem tiszta) tovább lesznek buffolva
- Storm nem fog részt venni a WoWs fejlesztésben, "Tankok 200%-ban elegek nekem"
- Stalingrad tovább lesz javítva (játékosok a "pici udvarok" miatt panaszkodtak, Storm hozzátette, hogy a pálya eléggé nehéz nélkülük is)
- PvE mód: "Amikor elkészül"
- 3-kaliber szabály nem lesz eltörölve ("mondjátok ezt azoknak a játékosoknak aki nagy ágyúkkal lőnek a könnyű tankokra")
- egy játékos azt az elméletet vázolta fel, miszerint a kis laggokat a kliens oldalon az energiatakarékos CPU funkciók miatt vannak (EIST, C-States, Turbo Boost). Storm: "Amíg nem mutatsz fel bizonyítékot ezekre a "misztikus" laggokra addig nem valószínű, hogy bármit is teszünk"

2014. november 11., kedd

9.11.2014 & 10.11.2014

- Egy játékos panaszkodott hogy az egér nem ugrik Esc gomb megnyomásnál a csatából kilépésre. Storm azt mondta erre nem figyeltek és nem szándékos.
- Az új HD modelleken a textúra nagyobb felbontásban van, de az álcafestés textúrája alacsony.
- Ha roncsba lősz He lövedéket artyval az nem okoz robbanást. Ez szándékos.
- Azért szedik ki az ultra HD textúrákat mert kb senki nem töltötte le a 9.3ban és mert nincs nagy különbség a normál és ultra között.
- A fejlesztők még nem tudják mit csinálnak a SU-76I-vel.
- A Mountain Pass pályát megnézik. (arra gyanakodnak hogy egyik oldalnak előnye van)
- A Ruinberg on Fire kikerül.
- Van egy 9.4 bug ami miatt előfordul hogy rossz helyen mutatja a térkép az ellenfél tankot (render távolság miatt). Storm tud róla.
- 9.5 még idén jön.
- Storm nem tudja hogy nőni fog-e a klánokban játszók létszáma.
- Nem akarják buffolni/nerfelni az artykat.
- AMX-30 és az ága nem a 9.6-ban fog jönni.
- Storm azt mondja a korábban említett "nem lesz több papír tank" kijelentésre hogy korhű papír tervek lesznek de WG által kitaláltak nem.
- Nem tervezik 2015-ben berakni a T692 Light tankot.
- Storm tud az M53/M55 modell hibáról. Javítják majd.
- Az Object 416 jövedelmezősége nem rosszabb vagy jobb minta  tier többi tankjának.

- Idén nem lesz már új mozgási fizika.
- Stormnak tetszik a  Sztálingrád pálya
- Úgy tűnik van egy olyan bug is ami miatt néhány tankon rossz az újratöltés számláló.

2014. november 9., vasárnap

9.4 Bug compilation

Ha már olyan sok van akkor összegyűjtöm.

M53/M55 modell bug:
Elég egyértelmű...



UI bug:
Ez az XP konvertálásnál jön elő. Simán át kell húzogatni az egeret az ikonok felett.


Prémiumlőszer aranyért automatikus átváltás:
Még nem tapasztaltam (sokat nem is játszottam még mondjuk). Elvileg megint átvált automatikusan aranyra a prémium lőszer vásárlás.

Talajba süllyedő tank:


Szerver oldali célkereszt:
Ez is bugos. Ha jól tudom valahogy beragad házaknál. Ha valaki többet tud írja le.

Grafika glitch:



Ha még van valami amit tudtok írjátok le és beírom :)

Ez meg így a végére levezetésnek. Nem pont 9.4 :D

2014. november 8., szombat

7.11.2014

- Storm azt mondja a SU-76i egyszeri eset,
- SU-76i probléma elég gyorsan megoldódott. Storm hozzá teszi "Hibák történnek."
- Van egy bug amitől járművek  a talajba süllyednek a hangárban - Storm tud róla és javítva lesz.
- Úgy látszik megint vissza tért az automatikus aranyért vásárlásra váltás bug. 
- A fejlesztők utánanéznek egy állítólagos bugnak, ami minimap laggot okoz.

2014. november 7., péntek

6.11.2014 + ingyen Metro 2033

- Storm ismét elmagyarázza a HD textúra problémát: "Beszéltünk arról hogy egy egyszerűsített formába adjuk ki a textúrákat, ami a 9.3-tól kezdődően látható, mert minden HD modell alapból csökkentett minőségű textúrával látható. A HD modellek minősége marad olyan mint most -- Röviden, a következő HD modellek textúrája olyan marad mint most."
-  K: "Mért került ki a SU-76I?" V: (SerB): "Op volt".
- "radikális" változások lesznek a történelmi csatákban.

- K: "Mért pattannak az ellenfél páncéljáról a lövedékek jobban amikor kevés a HP-ja? Több száz csatában teszteltem." V (SerB): "Ez paranoia. A tesztelésről meg hazudsz."
- Ez a bokor bug javítva lesz a következő patchben.
- Az Object 260 egyedi misszió jutalom lesza  9.5-ben.
- A "klón" pályák (sima/téli Himmeldorf) fele-fele eséllyel jöhetnek.
- Nem lesz különböző (7/32, 7/42 stb.) mód a csapat csatákban, mert nagyon eloszlanának a  játékosok és sokat kéne várni.
- Egyelőre nincsenek tervek a vizuális álca működésének megváltoztatására.
- Lehet hogy megváltoztatják a gyorsított legénység fejlesztést. A legkisebb főképességgel rendelkező fejlődését növelné a legkevesebb XP-vel rendelkező helyett.
- Van egy bug ami miatt sebzed a társad ha hozzá érsz még ha nagyon lassan haladsz is Ez javítva lesz.
- A szerver oldali célkereszt is bugos, ez is javítva lesz.


Extra:

Humble Bundle oldalán egy napig ingyen beszerezhető  a Metro 2033.
https://www.humblebundle.com/store

2014. november 6., csütörtök

5.11.2014

- Vannak még járművek amiket nerfelni kell, de a fejlesztők mással voltak elfoglalva.
- Még nincsenek tervek a  KV-5 minitorony rádiós problémára. (túl korai még)
- A Panther 88 nagyon jól teljesített a 9.4 tesztben.
- Storm egyetért azzal hogy a Sztálingrád pálya minimapja nem jó, javítani kell.
- Jelenleg az Orosz szerveren olyan időre állítják a klánok az Erődítmény támadást amikor kicsi az esély hogy megtámadják. A fejlesztők ezt megpróbálják orvosolni.
- A pici minimap ikon bug még nem lett javítva, a fejlesztőknek nem volt rá idejük, de jelentételen problémának tartják.
- A 9.5 nagyobb lesz mint a 9.4

- Storm megerősíti hogy elvetették a HD textúrákat.
- A misszió kezelőfelületet nem dolgozzák át teljesen, csak egy kicsit javítják.
- A kezelőfelületen gombok felvillanása nem lesznek megváltoztatva.
- Csak a teszt szerveren van néhány pályának nagyobb esélye csatába kerülni.
- Vannak játékosok akik azt mondják a SZ-76I túl jó. Storm nem ért ezzel egyet.
- Az egyik Német álcafestés átszíneződött. Ez nem volt szándékos.
- Nem tér vissza a régi 7/42 csapat csata.
- A "játékos meghívó" rendszer majd egy micropatchel kerül be. Nincs időpont.
- SU-122-44 nem lesz buffolva és nem kap különleges MM-et.
- Tank testreszabás (kifejezetten opcionális lövegpajzs takaró) nem kerül be.

2014. november 5., szerda

4.11.2014

- World of Tanks modelleknek nem lesz porvédő az ágyújukon (mint a War Thunderben van rajtuk pl.)
- nem biztos, hogy a Panther 88 (SS: és ezáltal a 9.5-ös kiadás) megérkezik az Új Évig, de Wargaming "megpróbálja" kiadni addig
- 9.4-ben ismét nem működnek a modok? "Próbálj tiszta klienssel játszani. Kevesebb gondod lesz :)" (SS: orosz visszajelzések alapján, SOK mod nem működik)
- hivatalos 9.5-ös infók kb. akkor lesznek, mikro a 9.5 nyílt tesztbe kerül
- 9.5 Firefly ág "közepes tankokkal indul, és utána vált TD-be" (SS: technikailag könnyű tankokkal fog kezdődni - M2A4 és Honey)
- a hiba, amikor az Erődítmény csata nem számított bele a statisztikába javítva lett
- a 9.4-ben, a Chaffee Sport legénysége automatikus át lett képezve normál Chafee-ra

- a WG statisztikák szerint, a korábbi javításokban, a játékteljesítmény (FPS) növekedett a játékosok számára, ennek kell bekövetkeznie a 9.4-ben is (DX: na meg a helyigény is növekszik ugye xD)
- Stalingrad nem kerül be egyhamar a CW-be
- a fejlesztők még mindig dolgoznak a mozgási fizikán
- a 7/54 formátum a csapat csatákhoz a játékos visszajelzések alapján lett kiválasztva
- a 6. érzék át lesz dolgozva az egyik eljövendő javításban
- a 9.4 mérete 655 MB
- egyéni küldetések? "Amikor elkészül" (SS: 9.5)
- nem igaz, hogy minden 10es csata pénzveszteséggel zárul, néhány keés jövedelemmel ér véget (prémiummal és nyerve)
- arti pontosság nem lett nerfelve a 9.4-ben
- E-25 a jelek szerint rendben van, ha a jellemzőit nézzük - rosszabb, mint a saját szintjén lévő normál járművek
- Wargaming sok HD modellel majdnem elkészült, csak finomítani kell egy picit még
- nem lesz HD csomag ultra magas felbontású textúrákkal a 9.4-hez (vagy a jövőben)
- a beajánló rendszer még mindig tesztelés alatt áll, nem jön a 9.4-ben
- 9.4-ben nem jönnek a 9.4 teszt 1 és teszt 2 hangok, visszavonásra kerültek átdolgozásra
- az arti támogató tűz effekt (a meccs kezdete előtt) is ki van véve átdolgozásra
- a T-54 Light álcafaktor buffolva lett a 9.4-ben, még kevésbé látható lett

2014. november 4., kedd

3.11.2014

- K: "Mért ellenzi a  WG egy új MM bevezetését?" (SS nem értette pontosan a kérdést.) V (Serb): "Volt már két "új matchmaker". Mennyi lesz még azt nem tudni. De nem a  játékosok fogják megtervezni."
- SU-122-44 nem kap kedvező MM-et.
- Stormnak tetszett a Fury/Harag film.
- Storm azt mondja a textúrák a jövőben nem olyan felbontásba lesznek mint a 9.0 után (HD modellek), de jobbak lesznek mint a 9.0 előttiek.
- Storm azt mondja a 9.2 utáni HD modellek jobb minőségűek mint a War Thunder modelljei.
- Storm válasza arra hogy hol van "elegendő páncél" a Löwen:  "Lövegpajzs"

2014. november 3., hétfő

31.10.2014 & 1.11.2014 & 2.11.2014

- Úgy tűnik rendben van a  Löwe páncélja (nem buffolják)
- A harmadik kampány végére még nem lesz kész a HD M60, VK7201és Object 907.
- Az Is-3 HD modellje nem a modernizált IS-3 (IS-3M) hanem az IS-3 Model 1945.
- A fejlesztők dolgoznak az új motorhangokon.
- A 9.4es ütközés változtatások után ritkábban fordul majd elő hogy tankok egymásnak ütköznek és az egyik folyamatosan veszt 1 hpt.
- A pontos rammolás sebzés mechanizmust nem árulják el.
- Páncél deformáció (lyukak rammolástól) nem lesznek egyhamar.
- Tervben van az hogy a pálya alapján választhass összeállítást csapat csatára.
- Nem lehet azt mondani hogy az új ütközési rendszerben nagyobb lesz a  sebzés -  a különbség fog nőni a könnyen páncélozott és nehéz páncélzattal rendelkező részek között. 
- A tank súly jelentősége nem fog változni, és a repesz páncél sem.
- Az ütközéses csapatsebzésnél amelyik tank gyorsabban ment az a  vétkes.

- K: "Tisztában vagytok azzal a játékosszámmal, akik "0 sebzéses" átütést jelentetnek?" V(SerB): "Már négy éve tudunk róla, hogy a játékosok egy része rinyáló, akik állandóan szemetet postolnak."
- habár nem sérülsz a tárgyakkal való ütközéstől, sérülhetsz a környezettől, ha túl gyorsan mész le bizonyos lejtőn és összetörsz. Ezekben az esetekben a sérülést nem a magasságkülönbség határozza meg, hanem a függőleges gyorsaság.

- a tény, hogy a T-54 közepes 15-el több lőszert visz, mint a T-54 "könnyű" helyes: a közepesnek más a belső elrendezése (lőszerrekesz), így a jármű több lőszert tud vinni. Mivel a játékban a váz nem határoza meg önmagában a lőszerrekesz nagyságát, a fejlesztők egyszerűen nagyobb lőszerrekesz mellett döntöttek. Ez a vázmódosítás nem lett a T-54 könnyűben alkalmazva.
- a fejlesztők azért nem tették be a Chi-Ri II -t, mert nem találtak "normális rajzot" róla sehol. Lehet, hogy egy nap felbukkan, mint egy alternatív test, de nem biztos (sok alternatív test van a Chi-Ri-re, még a Hara felfüggesztésnek is kettő verziója volt.)
- Storm azt mondja, hogy a Löwe elégséges páncélozással rendelkezik, plusz a pontos és nagy átütéső ágyúja is előnyére válik


Felbukkant pár hír, hogy a 9.5-ben kiveszik a Himmelsdorf-ot, még egy képet is feltettek a postról. Hamis, Himmelsdorf nem lesz kivéve.

- Vickers MBT -hez saját ág van tervben. AC Sentinels külön van kezelve.
- FV4004 testnek "normál Centurion páncélzata" lesz
- nem biztos még, hogy az FV4005-nek 360°-os elfordulása lesz