A Wikipédiáról leírás a magyar változatról:
A Messerschmitt Me 210-et Magyarországon is gyártották az 1941. június 6-i német–magyar államközi egyezmény alapján, a Dunai Repülőgépgyár Rt. Horthy-ligeti (szigetszentmiklósi)
üzemében. Az első magyar gyártású Messerschmitt 210Ca-1 teszt
repülésére 1942 december 21-én került sor Eszenyi Dénes repülőszázados
vezetésével.[1]
A Honvéd légierő az első két gépet 1943 júliusában állította hadrendbe. 1944
április 1-ig 270 Me–210Ca–1 készült a Dunai Repülőgépgyárban. 160 db
került a Magyar Királyi Honvéd Légierő birtokába 110 pedig, a Luftwaffe
állományába. A gép alapfegyverzetét a magyar tervezők megváltoztatták,
így a törzsbe építettek egy M 36 mintájú, 40mm-es gépágyút, valamint a
szárnyak alá függesztettek egy-egy 152 mm-es űrméretű füstvető rakéta
indító blokkot. A korszerű, nagy tűzerejű gépekkel a 102/1-es Sas a 102/2-es Tigris és a Villám gyorsbombázó századokat és az 5/1-es Bagoly
éjszakai vadászszázadot szerelték fel. A Sas és a Tigris gyorsbombázó
századok 1944 nyarán több eredményes támadást hajtottak végre a
Szovjetunió területén található vasúti célpontok ellen. 1944 márciusától
részt vettek a Magyarországot bombázó amerikai légikötelékek elleni harcokban is. Majd alacsonytámadó feladatkörben pusztították a Magyarországon harcoló szovjet és román csapatok utánpótlási útvonalait, akadályozva az ellenséges felvonulást a tordai és tiszántúli csatákban, majd a Budapest környéki és dunántúli harcokban. A még 1945 márciusában is aktívan harcoló alakulatot az ausztriai Parndorf
repülőterére költöztették ahol a német hadsereg a még használható
gépeket a földön megsemmisítette, hogy azok ne kerüljenek szovjet
kezekbe
http://hu.wikipedia.org/wiki/Me_210 Me 210:
- HP: 320
- Tűzerő: 205
- Sebesség: 397
- Manőverezés: 110
Ennek "nagy testvére" az Me 410 ami a német ág T6-os Heavy fighter-e.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése