9.2.1943-án, két mérnök – F.F. Gorodkov és A.I. Starodubcev
– levelet küldtek egyenesen J.V. Sztálinnak, amiben egy nagyon új és gyors
páncélozott járműről írtak. Mindketten Chelyabinskben, a 200. sz. Gyárban
dolgoztak, amik burkokat gyártottak a KV, IS
és más jármű szériáknak, a város ipartelepén, amit „Tankograd”-nak
becéztek. Éppen ezért nem meglepő, hogy a KV tervei adták az új tank ötletének
alapjait. Ahogy más amatőr-szerű orosz harci projektnek, úgy ezt a tervet is
inkább patriotikus megszállottság vezette, mint ésszerű tervezés, de viszont,
ez a projekt nagy részletességgel készült. A készítők még a jármű harci súlyát
is kiszámolták, a többi Chelyabinsk-ben készült járművekre vonatkozó
megoldásokkal. A járműnek nem kellett volna Ennyire könnyűnek lennie (25 tonna,
ahogy a neve is sugallja), de így is belefért a katonaság által 1943-ban
felállított, könnyű-tank követelményekbe. 47mm-es ágyú volt rá javasolva, de a
torony méreteiből adódóan, remekül passzoltak rá a 76mm ZIS-5 –ösök és társai.
Méretekben is passzolt, hiszen a T-50 csak 10cm-el volt rövidebb, a MT-25-nél.
Külön figyelmet érdemel, hogy egymást fedő görgőket javasoltak (mint
amilyenekkel a későbbi német tankok rendelkeztek). Nem velószínű, hogy a két
mérnöknek lett volna Tigrisekhez hozzáférése, így valószínűleg a német
halftrack-tól vehették az ötletet. Előrelátható átlagos sebessége, 40-45km/h,
de a maximum sebessége 100km/h.
Ennyit, Yuri Pasholok cikkéről. Az ok amiért a T-50-2-t
lecserélik az az, hogy a T-50-2 (és belegondolva a T-50-is) nem úgy viselkedik,
ahogy a való életbeli megfelelője. A többi orosz fórum témákból kiindulva,
elképzelhető, hogy különböző 76mm-s ágyúja lesz, akár az S-31 is. Az emlegetett
motor, a KV V-2K(600hp), ami nem rossz 25 tonnához. A páncélzata ugyan az lesz,
mint a T-50 (legalábbis egyenlőre úgy tűnik)
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése