2014. június 2., hétfő

Tűz! Főlövegekről röviden

Habár a tengerészeti tüzérség mint fő fegyverzet a vitorlás hajózás korábban megjelent, a legnagyobb fejlettséget a XX. század első felében érte el. A World of Warships-ben, a katonai felszereltség meglátogatja ezt a történelmi korszakot, és a nagy kalibernek, mondhatni, fő tüzérségi fegyvereknek az irányítás fontos része a játékmenetnek.
Néhány hajó számára, mint a csatahajók és cirkálók, ezek az ágyúk az egyetlen módja az ellenség elpusztításának. Másoknak, mint a torpedókilövőkkel felszerelt cirkálóknak, vagy rombolóknak, nem olyan fontosak. Sok repülőgép hordozó nem rendelkezik főlövegekkel és a fegyvereiket másodlagos légvédelmi fegyverekként szállítják.
Sok különböző lövegösszetétel van, mindegyik a tengerészeti tervezők által egy speciális feladatra létrehozva. Néhány projektben, a fő cél a maximális oldaltűzerő volt, másoknál - a leghatékonyabb elülső tűzerő. A főlövegek elhelyezkedését technikai faktorok is befolyásolhatják pl. a súly vagy más korlátozások. Ahogy elvárható, a löveg konfiguráció direktben hatással lesz a játékmenetre és a közöttük lévű különbségek egyértelműek lesznek a játékosoknak.
P_01_A_ENG_Small

P_01_B_ENG_Small
Ezért van, hogy mikor a műveleteidet tervezed, akkor mindig figyelembe kell venned, ogy hol és hogyan helyezkednek el a lövegek a hajódon, mert azoknak a lövegeknek a száma amik lőni tudnak az ellenfélre még talán fontosabb, mint a lövegek össz-száma a hajón. Ha csak egy pár ágyú tudott az ellenfélre célozni, akkor a játékos választás elé kerül - vagy megvárja míg az összes ágyú becélozza az ellenfelet és össztüzet ad le, vagy lő a már kész ágyúkkal (becélozták és ellenfélre fordultak) és, pár másodperc után, kilövi a maradékot amik addigra célra álltak. Melyik megoldás a hatékonyabb? Ritka de erős össztűz vagy a lövések "megosztása"? A helyzettől függ és a játékoson múlik.
P_03_A_ENG_Small

P_03_B_ENG_Small
Ha a lövés irányát az ágyú forgása határozza meg, akkor a kívánt távolságot az emelkedési szög határozza meg. A maximum és minimum szög teljesen az ágyú kialakításától függ. A modernizáció alatt, az emelkedési szögek gyakran meg lettek növelve, hogy maximális hatékony lőtávot nyújtsanak. Az 1920as, 30as években, sok csatahajó esett át hasonló fejlesztésen, pl. az U.S. "new Mexico" csatahajón, a maximális emelkedési szög meg lett emelve 15°-ról 30°-ra, ami, más technikai fejlesztésekkel együtt, a lőtávot 21km-ről 31 km-re növelte.
P_02_ENG_small
Az emelekdési szögön kívül a lövés más tényezőkön is múlik: a lövedék tömege, a kezdeti sebessége, és a formája ami hatással van a légellenállásra. Ez ahhoz a tényhez vezet, hogy különböző típusú lőszereknél erősen különbözhet a lőtávolság. Pl. a "North Carolina" ágyúi képesek HE lövedéket kb. 36kmre ellőni, ami 3km-el több, mint az AP lövedékkel való tüzelésél.
A minimális emelkedési szög az ágyú összetételétől sé helyzetétől függ. Eredményeképpen, minden hajónak van egy minimális távolsága. E között a pnt között és a hajó teste között helyezkedik el az úgynevezett "immunitás zóna" amiben lehetetlen megsemmisíteni az ellenfelet.
P_04_ENG_Small
Ez azt is jelenti, hogy minél nagyobb a távolság, annál nagyobb időbe kerül míg a lövedék eléri a célpontot. Ez az előregondolás használatának szükségességéhez vezet, figyelembe véve a lövedék repülési idejét és az ellenfél sebességét. Ha nem gondolkozol akkor az ellenfél elmenekülhet a lövés elől és el fogod hibázni. Ezért a játékosoknak megfontoltnak kell lenniük. Minél messzebb van egy célpont, annál fontosabb előkészülni.
Általánosságban, a tüzérség hatékonysága több tényező kombinációjából áll, amik nem csak az ágyúk számából és kaliberéből áll, hanem a lövegek helyzetétől a hajón és a lövedék helyes megválasztásán. A személyes képességek is nagy szerepet fognak játszani a csatákban, mert m a legerősebb csatahajó is használhatatlan egy jó kapitány nélkül.

4 megjegyzés:

  1. nagyon remélem ,hogy a mostani E3-mon végre mondanak már konkrétumot a bétáról és némi gameplay is jó lenne,hallottam olyan pletykát ,hogy talán Q3 a béta.
    mondjuk ,jobb lenne hamarabb mert már kezd elegem lenni az állandó kepékből és "majd ha kész lesz" című válaszaikból ja és a még idegesítőbb olvasd az alfa teszter beszámolós mókáját és te meg húzd fel magad mert kimaradsz belőle még vagy 4 évig mert képtelenek voltak 9-10 hónap alatt eljutni a bétáig ja és azt mondták ,hogy warships alfája rövidebb lesz mint a warplanes-é de már lassan több lesz.
    szóval sok ember emiatt hagyja el ezt már, már én is feladom talán mikor 100 éves leszek akkor eljutnak a bétáig.

    VálaszTörlés
  2. A türelem rózsát terem. A mai fiatalok mindent és azonnal akarnak, ez elég elszomorító. Most akartok egy normálisan felépített, megtervezett, szinte bug mentes játékot vagy adják kifele félkészen (ahogy a mai legtöbb játékot szokták) játszhatatlanul, csak hogy végre "megkaparinthassátok". Én inkább szavazok az előbbire és várok rá még egy félévet vagy többet, ha kell, csak csinálják meg normálisan.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ezzel nem is lenne probléma, ha nem a bétáról beszéltek volna, mert jelenleg még mindig zárt alfa teszt-be van, ami azért rossz mert már tavalyra ígérték a zárt bétát majd ezután lesz a nyitott béta majd a végleges megjelenés, vagyis ha így haladunk jó ha 2016-be megjelenik.
      Az meg már unalmas hogy minden játékot tologatnak azalatt a címszó alatt hogy csiszolják és csak javítanak, de megjelenéskor is tele van bugal és ugyan olyan "játszhatatlan" mint az eredeti időben adták volna ki. Úgyhogy ez már rég nem igaz.

      Törlés