2014. október 27., hétfő

Egyéb - War Thunder (sok kép)

Ezt a kis bemutató már tervezem egy ideje és mivel elég sokszor kerül elő a WT a K/V-ben ezért úgy gondoltam eljött az ideje, hogy megcsináljam. Tudom hogy sokan kipróbálták már, de vannak akik nem, pedig egy próbát megér a tankok/repülők kedvelőinek.

Előre leszögezem hogy nem akarok nagyon összehasonlításokat csinálni a WoT-tal (csak az elején egy picit), mivel a játékélmény különböző, és ez csakis a SAJÁT véleményem. Mind kettővel játszom. Nem akarom egyiket a másik elé helyezni. Nem szeretném ha valami vita indulna ki a hozzászólásokban :P . Ezt elmondva bele is kezdek. (pár dolog kimarad de így is hosszú lesz)

War Tunder
A legújabb 1.43-as patch videója:

Kezdem a pozitívumokkal.

A kliens mérete
A játékban található tartalomhoz képest elég kicsire sikeredett a kliens. Nálam 10Gb körüli területet foglal, míg a WoT 15Gb és a WoWp 23Gb. Ezt azért említem, mert a WoT egyik nagy teljesítmény zabálója a nagy méretből következő sok merevlemez használat, ez lassú vagy töredezett merevlemeznél okoz irritáló FPS esést és akadást. Ilyet szerencsére nem tapasztaltam a WT-nél.
Ebből átvezetek a következő pontra.

Grafika/Teljesítmény
A játék ezen a ponton is erős. Nálam sokkal stabilabban fut mint a WoT és szebben is néz ki (itt is mondom, hogy az én gépemen saját beállításokkal). Mind a kettőnél közepes környéki beállításokat használok. A WT általában stabilan 20-30 FPS körül fut. (WoT is 20-40 körül csak néha leesik 5FPS-re az akadásoknál)
A WoWp és a WT repülők is több FPS-el futnak mint a WT tank és a WoT.


szemben a WoT-al



Hangok
Szerintem nagyon jók a hangok a játékban. A tank kerekei nyikorognak, a torony/ágyú mozgatásnak is megvan a hangja, még a sebesség váltás is hallható és a lövések hangjai is korrektek. (A játék jelzi, hogy hányadik sebességben van a tank). A repülőknél is rendben vannak a hangok.

Rombolás
A tankok és repülők elég jó sebzés modellt kaptak. A repülők részeit (szárny, farok stb.) látványosan lelehet lőni. És a tankokról is lelehet lőni a különböző gyengébb páncél elemeket, alkatrészeket.
Kicsit lerepült pár dolog a macskáról :)
Egy előző találattól megsérült a löveg, majd a következő lövésnél eldurrant.

A környezet rombolása is bekerült már. A videóban is látható kerítések, tereptárgyak stb. elég látványosan rombolódnak.

Multi-turret 
Egyelőre mondjuk még csak egy tank használja ki, de már bent van a több torony kezelés. De jó lesz majd az M3-nak meg Churchillnek és egyéb tankoknak ha bekerülnek.

Customization!
A tankok/repülők díszítésére elég nagy szabadteret engedtek a  fejlesztők. Az emblémákat/feliratokat stb. oda rakjuk és akkora méretben ahova szeretnénk. 2 Ingyenes matrica slot van minden járművön és prémium accal kapunk még kettőt. A tankokat ingyen festhetjük.
A különböző emblémákat feladatok teljesítésével vagy aranyért unlockolhatjuk.
Az álca festés is így van megoldva. Vagy teljesítjük amiért megkapjuk vagy megvesszük.

Páncél/Tank modul felépítés vizsgáló
A legújabb patchben bekerül egy páncél vizsgáló amivel elég részletesen megnézhetjük, hogy milyen páncélból készült egyes helyeken a tank és, hogy a különböző szögekből mekkora átütés kell.
Másik nézetben pedig a tankban elhelyezkedő modul és a legénység nézhető meg.


Ezek mind jól jöttek a játékba a HP nélküli játékmenet miatt. És akkor itt át is térek a játékmenetre.
 
Játékmenet/Játékmódok
Itt elég sok mindent lehetne írni úgy hogy megpróbálom tömören.
A repülőknél és a tankoknál egyaránt három fajta pvp játékmód van. Arcade, Realistic, Simulator.

Arcade a legkönnyebb játékmód a tankok és a gépek esetében is. Itt van célzás segéd és a gépek repülés modellje sem olyan realisztikus. Nincsenek HP csíkok a játékban így vagy kilőjük a legénységet/pilótát vagy a járművet lőjük szét teljesen. A tankok a legújabb patchel kaptak killcam-ot. Így már azt is tudhatjuk pontosan mitől semmisült meg a tankunk. A videóban ez is látható. Emellett nincsenek "láthatatlan tankok", láthatjuk ki lő ránk és az ellenfél is lát minket ha nincs terep akadály köztünk.


A Realistic már komolyabb. Itt nincs célzás segédlet és a mozgási fizika is realisztikusabb. Ez a Történelmi mód, mivel valódi csatákban mehetünk. (Kurszk stb., Németek Oroszok ellen ilyesmi.)
A Simulator a legkeményebb. Hosszabb csaták, nincs külső nézet, nincsenek jelölők Az irányítás sem az arcade már.
Arcade/Sim/Real módoknál a járművek más Battle Ratingel rendelkezhetnek. A Battle Rating alapján osztják be a csatába a tankokat. 

Ezek mellet vannak még Eventek

És van még Single mission és Dynamic campaing is.

Röviden ennyit a játékmódokról. A játékmenetet mindenki maga tapasztalja meg.



Na és akkor pár Negatívum

Még kevés a tank
A tankok részéről az, hogy jelenleg még kevés van. Egyelőre csak az Oroszoknak és a Németeknek vannak tankjaik. Persze ez azért van, mert nem rég jött ki. Majd idővel sok bekerül. Most hétvégén jönnek majd az infók az Amerikai tankokról.



Fejlesztési rendszer/Kezelőfelület/Tier/beosztás
Ez számomra (főleg WoT után) nagyon nyakatekert. Nem rossz, csak furcsa. Elsőre sem a modulok sem a járművek fejlesztése nem látható át rendesen, és a legénység fejlesztése is macerás.
Nem úgy van a fejlesztés mint a WoT-ban, hogy egy ágon fejlesztünk egy bizonyos tankot, hanem bármelyik tankkal a kiválasztott jelenleg fejlesztés alatt álló tank fejlesztésébe adjuk az XP-t. Illetve kapunk közbe modul fejlesztési XP-t amit a tankok kapnak amivel mentünk a csatában.
És itt nem más ágyúkat/modulokat fejlesztünk a  tankon, hanem pl "új motor"-t kap a tank a régi elhasznált helyett és így jobban teljesít. Illetve, újabb lőszer típusokat fejlesztünk ki a tankoknál.
És a járműveknek nem csak Tier szintje van hanem Battle Ratingje is, ami alapján csatába kerülnek.

Majdnem teljesen ingyenes minden
De csak majdnem. Igaz csak egy dolog amibe ütköztem eddig, de WoT-tól eltérően ahol minden vehető creditért (kivéve prémium tankok ahogy itt is), itt van a legénységnek egy plusz képzettségi szintje ami plusz értékeket ad nekik de aranyért képezhető ki rá a legénység.




A Fizikát még csiszolni kell
Bár nagyon jó a rombolás meg minden. A fizika még produkál néha vicces dolgokat :D. De ez nem olyan zavaró.




Végszó

Pár dolog még kimaradt de így is túl hosszúra sikeredett már ez a kis iromány. Szóval akinek megtetszett próbálja ki. Kicsit keményebb lesz az elején és érthetetlen pár dolog WoT után, illetve a játékmenet is más de ez is egy élvezetes játék ha valaki belejön.

Letölthető a Warthunder oldaláról vagy steamen is elérhető.


3 megjegyzés:

  1. én is mindkettővel játszok és egyetértek minden állítással. Bár mostanában többet war thunderezek.

    VálaszTörlés
  2. Miután meglett a tigris, valahogy sehogyse tudtam visszameni WoT-ba :D

    VálaszTörlés