2014. január 23., csütörtök

Sturmtiger – TD vagy SPG?

Ezt a cikket külön kérésre fordítottam le. Ha valaki szeretne valamit lefordíttatni szóljon aztán meglátom hogy érek rá. (jobb ha az újabb bejegyzések alá írtok mert akkor előbb észreveszem :P)

Forrás: http://ftr.wot-news.com/2014/01/09/sturmtiger-td-or-spg/

Üdv mindenki,
Ma a Sturmtiger ágról fogunk beszélni hogy milyen különleges lesz a  játékban - vagy inkább hogy milyen különleges lehetne. Tartsátok észben hogy ez csak egy ötlet, és egyáltalán nem a WG terve.
zdsb2h2u
Azt hiszem nem vagyok távol az igazságtól amikor azt mondom hogy a Sturmtiger és az ága az egy legjobban várt jármű. Tervben volt régebben hogy berekül (a fenti képből látszik hogy egy modell már nagyon rég van, ezt a modellt lehet látni a Severogorsk pályán is "easter egg" ként) de a fejlesztők nem tudták kiegyensúlyozni és ezért ellet tolva (többször is).

Miért népszerű? Hát mert nagyon nagyon különleges. Tudjátok, a Sturmtiger (eredetileg Sturmmörser Tiger ) olyan önjáró löveg volt mint semmi más. Egy 380mm-es hatalmas erejű rakéta mozsara volt. Úgy tervezték hogy legfőbb erődítmény megsemmisítő löveg legyen -  persze az Oroszoknak ott volt az ISU-152 “Zveroboy”, de ez a dolog egy HATALMAS krátert csinált, elpusztított egész házblokkokat egy lövésre.  Ha láttátok az "Operation Think Tank"-ot, lehet tudjátok hogy kivételesen értelmetlen volt - akkora volt hogy a tisztek akik figyelték a teszteket megjegyezték hogy nincs értelme hogy ilyen vastag páncélja legyen, mivel ahhoz hogy elkerülje a saját lövése robbanását, a jármű nem mehet közel az ellenfélhez és így értelmetlen a  páncél. Sok más mítosz is körül lengi ezt a járművet, de ahogy sok megbízható szerző kijelentette - történetek könyvekből amik azt írják hogy a Sturmtiger egy lövésre kilőtt 4 Shermant valószínűleg nem igazak.
Ahogy képzelhetitek, valamit ami ilyen elég nehéz berakni a WoT-ba. Itt van egy erősen páncélozott jármű egy löveggel ami valószínű azonnal kitud lőni bármi tankot a játékban, de a lövedék olyan lassú és olyan pontatlan hogy egy rémálom vele lőni. Szóval hogy lenne a legjobb berakni? Most akkor arty vagy TD (játék értelemben)?
Valaki azt mondja TD a legjobb mert nem kempel és a legutolsó dolog amit bárki akar hogy egy 380mm lövedék landoljon a fején. Mások azt mondják sehogy sem lehet kiegyensúlyozni TD-ként. Én azt mondom: mért ne lehetne mind kettő?

Assault gun osztály
 Akik olvassák az FTR-t volt valamikor említés egy teljesen új osztályról. Az alap ötlet a TD és arty egyesítése és a Sturmtiger egy jelöltként volt említve. Ez az ötlet történelmileg elég pontos mert a való életben a Német és Orosz (Amerikai is) önjáró lövegek tudtak direkt és indirekt lövést is leadni, sokszor mint arty szolgáltak és csak akkor váltottak TD-be amikor szükséges volt.
Sajnos ezt az ötletet a "polcra tették", mert gondok vannak a beépítésével. A kezdetekben (valószínű az alfában) a fejlesztők tesztelték ezt az ötletet, hogy a SU-152 lehet arty és TD és a játékos válthat köztük.Ha jól emlékszem,ez az öltet el lett vetve mert össze zavaró volt a játékos számára és helyette szimplán TD/arty szétválasztás lett - ez a rendszer jobb a játék szempontjából mert így szerűbb és könnyebb megtanulni, de ez olyat is eredményez hogy egy jármű ami való életbe inkább arty volt TD lesz a  játékba és fordítva - például a T18 és T82 mind kettő arty volt, de ez volt pl az M8-al és az Amerikai könnyű tank újraegyensúlyozásnál (az új járművek bevezetésével amit korábban megerősítettek), teljesen lehetséges hogy pl az M5 Stuart elveszti az M8 tornyot és a Howitzert, egyszerűen azért mert abban a formában nem könnyű tank, hanem az M8 Scott HMC - arty.
Akár hogy is, ahogy mondtam ezt elvetették. Egyelőre legalábbis. Mit jelent ez a Sturmtigernek? Itt vannak az általános ellenérvek arty és TD ellen.

TD ellen:
- Túl sok alfa, 380mm rakéta mozsár.
- Jelenleg a TDk dominálnak a magas szinteken, rossz lenne még többet berakni
- Túl magas alfa miatti panaszok már most is vannak. (azért lesz a 8.11 nerf)
- Még több TD, még több kempelés

Arty ellen:
- Az artyk jelenlegi helyzete, igaz nem a legkielégítőbb de nem azzal kell orvosolni hogy még több arty ág kerül be miközbe a régiek "rosszak"
- Elpazarolni az egyik legnépszerűbb járművet egy osztályra ami sokakat hidegen hagy/utálattal tölt el.
- 380mm lövedék halál egész pályára.
- A játékosok panaszkodtak a túl nagy alfára és túl nagy robbanó körre, szóval itt lenne egy ágyú aminek még nagyobb van.
- alacsony ív eléggé kellemetlen.

Pluszban mind a két opciónak van ez a "specialitása" a nagyon lassú lövedék. A való életben a rakéta sebessége nem volt állandó, és nem volt lineáris sem (50m/s lőtt ki majd 250m/s re gyorsított). A sebesség csökkentéssel ami a WoT-ban van (lassabban mennek a  lövedékek mint a valóéletbe), elméletileg egy olyan lövedéket kapunk aminek 2-3 másodperc kell amíg átér a Malinovka pályán. Képzeld el ez mit jelent (a limitált lövegmozgással együtt). Azt jelenti hogy mozgó célpontot NAGYON nehéz lenne eltalálni. Az egész ág ilyen igazából. Például a Sturmpanzer IV meglett erősítve hogy benne lesz a rövid 150mm Howitzerrel. 
Sok ágnak a WoT-ban vannak különlegességei - autoloadereseknek a nagy sebzéskiadás, a TD-nél az álcázás. Szerintem a Sturmtiger ág különlegessége a "lövedék hajlítás" lenne. Gondolom már ismerős a WoT-ból például Howitzer  ágyuknál, hogy át tudsz egy domb felett lőni még ha teljesen takarja is a célpontot veled szembe.
A Sturmtiger majdnem biztosan tudja majd ezt a taktikát használni. Mivel nem könnyű ezt csinálni ezért nem lesz kezdő barát ág. És most eljutunk az ötlet magjához.

Hogy fog kinézni.
Mi van ha a tank rövidtávú arty és TD is? A legjobb ostromtörő és kemper megsemmisítő. Had magyarázzam el mire gondolok.
Azt hiszem abban egyet értünk hogy a játékban az egyik nagy probléma a kempelés. Habár ez is egy fontos része a játéknak, a túl sok nem jó senkinek, csak a nagyon türelmeseknek. Ezt elmondva, két fajta kempelés van. Egyik a "klasszikus" hogy egy bokor mögött ülünk egy nyílt terep előtt arra várva hogy valaki arra jön. A másik ami ugyan olyan idegesítő, a "folyosó  patthelyzet" - vannak pályák ahol vannak "folyosók" ahol a nehéz tankok megálnak és fedezékek közül egymásra lövöldöznek, így blokkolva vannak és ez is idegesítő és az arty úgy is szétlövi. Erre példa az El Halluf hegymászós része, a Mountain Pass hídja, a Steppes nyugati része.

Szóval mi lenne ha a WG csinálna egy "assault gun" osztályt külön az ilyen helyzetek megbontására, a TD és Arty egybeni alkalmazására korlátozott formában? Nézzük meg a Sturmtigert ebből a szemszögből:
- Van páncélzata, de nem TÚL sok. A Nehéz és közepes tankok is kilőhetik.
- A rakéta a valós életben hatalmas robbanást és port csinált, ezzel a tank minden álcáját elvesztette. Amint lőtt mindenki tudta hol van és át kellet helyezkednie. A játékban ezt HATALMAS álca érték csökkenéssel lehetne megcsinálni. Lősz és mindenki meglát a pályán.
- Ha a járműnek eleve nagyon rossz álca értéke van  (annak ellenére mondjuk hogy kisebb mint a JPZ E-100), lehetetlen lesz vele bokor mögé elbújni mert meglátják azonnal.
- NAGYON nagyon lassú lövedékeket lőne, vagyis a távolba lévő célpontok eltalálása a szerencsén múlik. Képzeljétek ha 5 másodpercig repül a  lövedék az El Halluf völgyébe. Plussz lövés után mindenki látja hol vagy.
- A magas röppálya segítségével lehetne lövedéket görbíteni (ez rövid távú taktika mert nagy távra értelmetlen.)

Szóval ezeket észben tartva a következőt javasolnám az osztálynak:
- Normál TD sniper mód (lassú lövedékkel és korlátozott lövegmozgással egyébként se sokra mész vele)
- Rövid távú arty mód ami így nézne ki:
sturm1
A Dicker Maxot használom bemutatónak. Gyakorlatilag a nézet az árkád nézetbe menne és részlegesen oldalról és felfelé nézne hogy a játékos jobban lássa a röppályát és a löveg mozgását. A játékos valószínűleg nem mozgathatná a  járművet ebben a  nézetben hogy ne lehessen kilőni a  gyorsan mozgó járműveket.  Gyakorlatilag ez "bunker romboló" mód lenne, amit rövid távon lehetne használni (ahogy a képen látható. De a táv lehetne nagyobb is) Megérkezel, belépsz ebbe a nézetbe, és becélozhatnál ellenfeleket épületek és kövek mögött anélkül hogy célpont lennél.

Ennek a megközelítésnek három előnye van:
- Nem lenne "halál az égből": csak rövid távon lehet lőni és biztosan fel leszel fedezve.
- A célzó kör nagysága és célzási ideje is ilyen lenne - szóval hacsak nem vársz 10 másodpercet akkor nem tudsz nevetségesen pontos lövéseket leadni.
- A járműnek van páncélzata így egy darabig bírod és nem lő ki az első könnyű tank ami meglát.

Az ilyen ostromtörő járművek megtörhetnék a  patthelyzeteket, ami sok pályán előfordul.
Persze vannak hátrányok is:
- Vannak pályák ahol az ilyen járművek hasznavehetetlenek: minél nyitottabb egy pálya annál nehezebb elhelyezkedni. 
- Persze vannak pályák ahol pont az ellenkező lenne: Ruinberg, Himmelsdorf...
- A noobok sírnának hogy egy lövésből kilövik őket és hogy OP.
- Pár nevetséges ölés lenne belőle - mivel a lövedék HATALMAS szóval ez elkerülhetetlen (de mindképpen megtörténik majd mert egyszer berakják)
- A "rövid távú arty" mód plusz programozást igényel, aminek a WG nem örülne amikor csak pár járművet érint. (minta  több tornyos mechanizmus)
- A jármű bármi formában is legyen, nem kedvez majd a kezdőknek: ha lősz és rossz helyen vagy akkor véged. 
- Az unikumok kezében elég OP lenne.

Akár hogy is ez csak egy ötlet.


4 megjegyzés:

  1. Köszönöm szépen!
    Dexi

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha van rá lehetőseg akkor miért ne :) ez a cikk érdekelne http://ftr.wot-news.com/2013/06/17/hungarian-armor-part-1-44m-tas-and-tas-rohamloveg/ :

      Törlés