2013. április 22., hétfő

WoWs - újabb képek Kabazabak -tól

Japán Csatahajó - Nagato
Ezt a lenyűgöző csatahajót, Hiraga Yuzuru tervezte, aki az egyik leghíresebb japán tengerészeti tervezőmérnök volt. Ami ebből kialakult az egy olyan hajó, ami erősebb mint, az akkori legfejlettebb hajó, a "Royal Navy's Queen Elisabeth osztály".
A Nagato teljesen japán tervezésű és gyártású rendszerekből állt. A Kampton turbinák 80.000 shp-t termeltek, és 26,5 csomós sebességgel voltak képesek hajtani a hajót, sokkal leelőzve, az US Navy 16-in. ágyús csatahajóit, a 21 csomós sebességre képes "Colorado" osztályt.
Valamivel gyengébb páncéllal felszerelve, mint a "Colorado" osztály, a Nagato, 1920 Novemberében vízre bocsátva, volt az első 16-in. ágyúval rendelkező csatahajó.

Japán romboló - Kagero
A Kagero volt az első a 18 db. "Kagero" osztályú rombolók közül. 10 db készült el, az európai háború kirobbanásáig, és a többi a háborús helyzet alatt készült el.  Valamivel instabilabbak voltak, mint az elődeik, a tengeren egy tájfunban elszenvedett sérülések miatt.
1935-ben, a "Imperial Japanese Navy" több egységét és felborulás fenyegette egy viharban, aminek hatására 1935 és 1937 újrépítési munkálatokat végeztek, hogy több ballaszttal stabilizálják a hajókat.
1 hajó kivételével az összes odaveszett a II. Világháborúban különböző okok miatt, többek között repülőgépes és felszíni csaták eredményeként. Az egyetlen túlélő, a "Yukikaze", Kínába került 1947-ben, majd Taiwanba 1949-ben. A taiwaniak 1971-ben szétszedték.
"New Mexico" a háttérben

Csatahajó -"North Carolina"
Már egyszer beszéltünk a "North Carolina"-ról, de itt van még egy kép.
A "North Carolina" egész hajótestre kiható vibrálást produkált, ami kihatott a célzásra is. Visszavezették, a külső és belső propellerek különböző löketének rezonanciájára a könnyű burkon. 
Az ennek kiküszöbölésére tett kísérletek miatt, a "North Carolina" annyiszor utazott a New York-i tengerészeti hajógyárba, hogy az emberek a "The Showboat" becenevet adták neki.
A problémát végül a belső propellerek 3 lapátosról 5-re való cserélésével, és extra merevítők felszerelésével oldották meg, miután a hajó képes lett elérni a tervezett végsebességét.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése