2014. február 24., hétfő

Repülőgép hordozó vs Csatahajó: A Titánok összecsapása

Tudok nekünk példát mondani a két hajótípus való életbeli direkt összecsapására?

A repülőgép hordozók korszakának hajnalán, név szerint a 20. század második évtizedében, a csatahajók képviselték egy flotta erejét. A tengerjáró nemzetek erejét fejezték ki. Ezekben az időkben a tengerészeti légierő egy kisegítő eszköz volt, felderítésekre és a tüzérségi célzás pontosítására használva. Később, az 1920as és 1930as években, a vezető tengeri országok elkezdtek aktívan kísérletezni a tengerészeti repüléssel. A repülőgép hordozókat elkezdték támogató egységekként és ellenséges sérült hajók ellen is használni. Amikor kiderült, hogy mennyire hatékonyak ebben, elkezdték beszervezni őket a műveleti egységekbe.
A repülőgép hordozók növekvő harci potenciáljának ellenére, a csatahajók maradta a tengeri ütközetek főszereplői. A flottaparancsnokok ódzkodtak az ismerttől való eltéréstől, és gyakran hagyatkoztak elavult megközelítésekre a tengeri ütközeti stratégiáknál. Végső soron, a Pearl Harbot-i tragédia mutatta meg, hogy az idők megváltoztak. Ezalatt a támadás alatt, a japán erők a hordozóikról felszálló repülőgépeiket használták, hogy legyőzzenek egy csapat US csatahajót amik a Csendes Óceánon tartózkodtak. Hatalmas csapás volt az USA-nak. A csatahajókra való hagyatkozás nem működött volna a japánoknak, mert sokkal hamarabb észrevették volna őket, mint, hogy lőtávolba értek volna. Ezek az események vezettek a háborús tervek azonnali átgondolásához a katonai tanácsadók között: most már a repülőgép hordozó volt az, ami az erőt kifejezte. Ennek eredményeképpen szimbolikus lett, mikor a "Yamato" csatahajó, a Japán Tengerészet büszkesége, megsemmisült az US légierők által a Ten-Go hadműveletben, lényeges viszont-veszteségek nélkül.
Lényegében, mind ez a komplex fejlődés a támogatóból bármely flotta magjává válásig látható lesz a Fejlődési águnkban, és biztosan hatással lesz az átfogó játékmenetre. Például, a csatahajók lesznek az alacsony szintű csaták igazi "királyai". A repülőgép hordozó fák a korai hidroplán hordozókkal indulnak, amiknek a támadásit könnyen visszaverhetik a legtöbb csatahajó légvédelmi ágyúi. Később, a dolgok megváltoznak, és a VII-VIII-as szintektől kezdődően, ezek a hajók harcolhatnak szemtől-szemben. Kicsit magasabbra menve, IX-X-es szinteken, a játékosok kezdik a hordozójuk fölényét érezni a csatahajókkal szemben. A hangáraik több tucat támadó repülőgépnek fognak helyet adni, amik eléggé halálosak ahhoz (ha helyesen vannak kezelve), hogy legyűrjenek egy elszigetelt és figyelmetlen csatahajót.
18-1 03
Rendben, szóval milyen hajókat használhatnak a játékosok, hogy szembeszálljanak velük magas szinten?
A II. Világháború alatt, a tengeri erők bevezettek légvédelmi stratégiákat - a hajók megadott formációban haladtak figyelmesen elosztott tüzelési szektorokkal, hogy minden hajó fedezni tudja egymást a légitámadások ellen. Ez sikeresnek bizonyult, és ez a fajta "esernyő" nagyon nehezen volt áttörhető bármilyen repülőgép számára. A csata Rabaul közelében 1943. November 5-én egy jó példa erre. Azon a napon, egy japán gépek által alaposan megszervezett támadás lett leszedve és találkozott össze egy US hajókat takaró robbanásokból álló pajzzsal. A tűz olyan sűrű volt, hogy egy az USS Independence fedélzete felé tartó bomba idő előtti levegőbeni felrobbanását okozta.
Ez a fajta védelem a tengeri csapatok komplikált taktikai együttműködését igényli. Szóval, az alacsonyabb szintű csatákban, a hajók eléggé függetlenül működhetnek egymástól, de később szükséges lesz, hogy minden csapattárs együttműködjön. Ez az együttműködés lesz az, ami inkább eldönti a csata végkimenetelét, mint az egyes hajók külön tulajdonságai. Egy jól-kiegyensúlyozott kettő repülőgép hordozóból és három vagy négy csatahajóból, cirkálók és rombolók által támogatott csapat sokkal nagyobb fölényben lenne, egy csak Yamato csatahajókkal rendelkező ellenséggel szemben.
Általánosságban, a repülőgép hordozók fő előnye a rombolókkal szemben a légierő használatának képessége, ami bármely ágyútűz vagy torpedó tűz érdemleges hatékony távolságán kívülről képesek bevetni. Az átlagos tüzelési távolság egy csatahajó számára kb. 40km megkérdőjelezhető pontossággal, miközben egy repülőgép hordozó képes a "darazsait" több száz kilométer távolságból is elindítani.

1 megjegyzés:

  1. csak félig értek egyet a cikkel de nem fogok novellát írni lényeg a véleményem részben eltérő a csatahajó elavultságát illetően pearl harbourt meg hagyjuk az ott lévő csatahajók mind rég elavult első világháborús teknők voltak nem voltak ellenfelek senkinek sem.
    viszont hozzá tenném ,hogy amikor komoly háború volt mindig vissza nyúltak a csatahajókhoz(csak usa mert a többiek ostobaságukban inkább ócska vasként beolvasztották a többit ) ez bizonyítja ,hogy nem elavultak csak a taktikai és hadműveleti bevetésük változott semmi más.

    VálaszTörlés