2014. február 13., csütörtök

War Thunder valósághűsége Jinglessel.

forrás: http://ftr.wot-news.com/2014/02/12/historical-realism-and-war-thunder-tanks-with-jingles/

SilentStalker:
Hello, mindenki,
Valószínűleg nem kell bemutatnom Jingles-t, videókészítő extraordinaire és Wargaming EU egyik legjobbja, Quickybaby-vel együtt. A Wargming EU-hoz való hozzáállásom miatt, gondolom megértitek, hogy miért nem írtam róla korábban, de csinált egy érdekes War Thunder videót, amit mindenkinek, aki "nagyobb valósághűséget" szeretne a játékban meg kéne néznie. Először a videó (az első pár perc más témáról szól, majd ahhoz is eljutok).


Szóval, megnéztétek? Én megnéztem és eléggé érdekesnek találtam. A szememben, a videó kimondott valamit amit nagyon sok ember nem ért meg úgy tűnik.
A valósághűség nem egyenlő a jó szórakozással.
Örülök neki, hogy a World of Tanks egy nem valósághű árkád játék, mert így a fejlesztők sokkal jobban kiegyensúlyozhatják, mint ha csak a "maximum egyensúlyra hajtanának". A videó úgy érzem, hogy rátapintott kettő fontos összetevőre.
Először is ott van a  repülők és tankok azonos pályán. Halottátok Jinglest, frusztráló volt. Úgy is mondhatnánk, hogy igen, történelmi volt, de az a lényeg, hogy az egész koncepció hibás a játékmenet szempontjából. Mindig, mikor van egy ellenség aki hatalmas előnnyel ki tud szedni téged, az mindig frusztráló, lényegtelen, hogy a vadászkíséreted kiszedi egy perccel utána. Az nem fog téged érdekelni, mert halott vagy és frusztrált. Részleges megoldás a légelhárító tankok bevezetése (flakpanzers), de az meg: történelmileg nem hiteles. Mert a való életben a légelhárító tankok hatékonysága nem volt valami magas. Mikor a Szövetségeseknek teljes légi fölényük volt a háború későbbi szakaszában, az ajánlott taktika az volt, hogy minél több nyomjelző AA lőszert kell betölteni és az ellenség általános irányába lőni. Semmit sem fogsz eltalálni, de a vadászok és a bombázók távol maradnak, mert az alacsony találati arány ellenére senki sem akar belerepülni egy olyan helyzetbe, amit nyomjelzőlöszerek tűzerdejének érzékelnek. Nyilvánvalóan az előbb említett taktika nem igazán élménydús a flakpanzer játékosnak, szóval megint a valósághűség vs. szórakozás -hoz lyukadunk ki.
A második az egyértelmű - kempelés és egylövés" Jingles említette - igen, pont ezért nincs a world of Tanks-ben "hardcore mód". A való életben a "kempelők" nyertek általában - csak nem "kemnpelésnek hívták", hanem "rajtaütésnek"  és a torony nélküli tankok, mint a StuG nagyon-nagyon hatékonyak voltak benne. Az először való tüzelés hatalmas előnyhöz juttat, főleg, ha bemért terepre lősz (mármint, tudod, hogy a kanyar az úton amin megjelent a tank, pontosan 300 méterre van, mert kimérted mikor a rajtaütésre készültél). Szükségtelen mondanom, ez nem volt jó érzés a rajtaütött tankosoknak és nem lesz jó szórakozás semelyik játékban.
Nem tudom. Ez nem a War Thunder szidalmazása igazából, inkább a hardcore mód leírása. 1 lövésből megsemmisülés nagyon lecsökkenti a harccal töltött időt, és megnöveli a csatába való vezetését, a töltést, stb. (üresjárati időt). Nagyon remélem, hogy sikerül kiegyensúlyozniuk, mert ha a Wargaming csinálná ezt, akkor hatalmas bukás lenne.


DX:
A videóból amit fontosnak tartottam kifordítani magam. Azt mondja, hogy ugye ezekben a tankokban (az évjáratukból adódóan) az ágyúk nincsenek stabilizálva, amik vannak, azok nagyon kezdetlegesek. Ez azt jelenti, hogy álló helyzetből kell lőni. Szóval mész, megállsz, megvárod míg pontosan becélozza és lősz. Mindeközben a lesben álló ellenfél már régen áll, és célban tart, hiszen erre készült. És ugye itt az első páncélt átütő találat kiszedi a tankot. Vagyis aki előbb feláll az nyer a legtöbbször. A World of Tanks-ban lehet vezetni a támadást, tudva azt, hogy azért többet bír ki a tankod 1 lövésnél, így lehet menni szemtől szemben. Valószínűleg itt máshogyan kell hozzáállni a játékhoz. Csapatban kell mozogni, lassan araszolni előre, minden lépést meggondolni, nem tudva, hogy honnét érkezik az ellenfél lövése, hiszen itt az nyer aki először lő. A valósághűséget 100%ban eltalálták, hiszen így volt a való életben is. Viszont vigyázzatok azzal, hogy mit kívántok. Hiszen ha frusztrál titeket, hogy valószínűleg sokkal többet lesztek meghallva, mint élve, frusztrál az, hogy nem mehettek előre, hanem araszolva közlekedtek, vagy az, hogy beálltok egy bokorba és ott vártok amíg arrafelé nem jár egy ellenfél aki valószínűleg épp olyan lassan fog közeledni, mint ti tennétek, akkor nem nektek való,

16 megjegyzés:

  1. Legalább ebben a játékban nincsen kitalált waffen traktor és barátai.

    VálaszTörlés
  2. A war thunder repulos része sokkal jobb játék mint a warplanes. A szimuláció miatt foleg. A wotnál mi az élvezet a rettenetesen szar matchmaking miatt amit serb nem hajlandó megváltoztatni. Ěrtsd
    a +2 tier egy idióta agy szulemény ami lehet hogy kezdetben kellett de ma már szerintem nincs szukség rá.










    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ne aggódj a wargamingnek sincs szüksége rád. :) Én szeretek kis tankokkal alázni nagyokat, valakinek megy, valakinek nem ;) Ez a jó a wotban, hogy mész és lősz hanem TAKTIKÁZOL és nyersz.

      Törlés
    2. * hogy nem mész és lősz ...

      Törlés
  3. Helló!
    Köszi!
    Falcon

    VálaszTörlés
  4. Úgy a jó a world of tanks ahogy van. Minden így szuper és a változások is kellenek, hogy ne legyen unalmas. Csak meg kell tanulni játszani vele, mert sokaknak nincs eszük hozzá..:/
    Nekem ez a kempelős, pöcsölős, 1 lövéses dolog amúgy se adná, bár igen, jól néznek ki a tankok, de most jönnek a HD modellek WOT-ba!
    Csak hogy legyen 1 komment ami a WOT mellett áll.. persze így is gondolom :) Sziasztok!

    VálaszTörlés
  5. Szia! A követő lőszer az ugye a nyomjelzős? :)

    VálaszTörlés
  6. Az igaz h WOT-al ésszel kell játszani ,de hiába játszol te ésszel ha a körülötted lévők nem. Hiába lősz ki egymagad 4 tankot ha a csapatodat ledarálják mert ész nélkül játszik. Ez ami elveszi az élvezetet. Az MM-et képesség alapúra kellene cserélni ( persze erre sem hajlandóak ) hisz menyivel élvezetesebb ha egy hozzád hasonlóan jó játékost lősz ki mint egy súlyosan értelmi fogyatékost. Ez a videó pedig nem teljesen fedi a valóságot mert ez szimuláció, de a WT-ben van árkád is vagy a 2 közötti. És am meg a WOT-ban is rengeteg a kempelő és a 10-es TD-k óta gyakran vagy egy lövés vkinek :D

    VálaszTörlés
  7. A kempelés megszüntetésének legjobb módja, szerintem az, hogy a pályákat sokkal nagyobbra kell csinálni. Akkor hiába kempel, mert sokkal kisebb az esélye, hogy arra jön valaki. Így, hogy a pálya közepéről ellátsz a pálya minden részére, sajnos a kempelés a hatékony.
    Taktika: valahol olvastam, hogy ne úgy álj hozzá, hogy 15-15 játékos, hanem 1-29, és ez sajnos igaz.
    Sokszor már az első másodpercekben eldől a csata.
    Az MM: hát tényleg katasztrófális, pedig lenne jó megoldás, mert az, hogy kilővöd a hp-d 3-4 szeresét, és veszít a csapat az ami igazán fusztrál.
    Lehetne például "ligákat" csinálni, és akkor léphetsz feljebb, ha folyamatosan benne tudsz lenni az eső 4 sebző felderítő tpszerző között. Ebben az esetben a botoktól megszabadulnál, és a stathúzók profik közé kerülnének. Hol van az leírva, hogy mindenkinek az MB1-ben kell fociznia.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha nagyobb a pálya,még kevesebb lesz az akció és a játékélmény.A nagyobb pálya plusz munkáiról meg ne is beszéljünk.Az MM-el semmi baj nincsen,vannak emberek,akik még a tökéletesbe is bele tudnának kötni.Az MM csak egy újabb kifogás azoknak akik nem akarják megerőltetni magukat,hogy kicsit gondolkodjanak.Állandóan elfelejtik a játékosok,hogy mindenki ugyanazt kapja...Mindenkinek ugyanolyan esélye van a listában felülre kerülni.A csapatról meg csak annyit,hogy nem teljesíthet mindenki úgy ahogyan te.Sőt lehet,valószínű,hogy te is kevesebbet tudtál volna tenni,ha jobb csapatod van.Hiába vesztetek úgy,hogy te voltál a legjobb,ha te is nyertél már úgy,hogy nem tudtál érdemlegeset hozzá tenni a csatához,de hát persze az is csak a csapat hibája " a szemetek 5 perc alatt kinyirtak mindenkit,nekem meg csak 1 killem lett..."Mindenki mindig azt nézi,hogy milyen béna csapata van,de azt már nem veszi észre,ha az ellenfél csapata a béna...

      Törlés
    2. És te mit játszol olyankor amikor az alsó 5ben vagy és a piros top tankok 2 perc után 0-3 vagy 0-5 megdoglottek? Gondolom te lila játékos vagy a legjobb 1000 kozul és van egy lila platonod meg 70% wined.

      Törlés
  8. Én erre mindig azt mondom, hogy mindig az a jó, ami nincs. Ha majd egyszer kijön a WT tankos patche, ugyanúgy mennek majd a sírások, csak még most jó elképzelni, hogy elhozza az utópiát... A WT egyedül grafika szempontjából jobb jelenleg a WoT-nál, de azt meg a Wargaming folyamatosan fejleszti.

    VálaszTörlés
  9. ligás ez jó ötlet lehetne akár bár mivel nagyon sok tankban nem lehet túl sok liga hisz az még hosszabbá tenné a várakozást folyamatosan fejlődő játékról beszélünk ne írjuk le egyiket sem én szeretem a wotot de valszeg a wt is majd kipróbálom

    VálaszTörlés
  10. Ha már volt focis példa: többek között azért tart itt a magyar foci mert nem tud rendszeresen erősebb ellenféllel játszani. Ez van a wotban is, ha nem játszol jobb játékossal akkor nem tudsz tanulni és fejlődni.

    VálaszTörlés
  11. Most láttatok egy videót és az alapján akarjátok megítélni hogy milyen? Ez elsőre ígéretesebb mint a WOT. De szerintem sokkal jobb is lesz, és realisztikus lesz. Most mondjon nekem valami pozitívumot a WOT-ban? Több mint három éve fejlesztik, én szerintem ez még mindig béta-jó buli eladni a félkészterméket. A WOT- nem hogy fejlődne, hanem ellenkezőleg egyre rosszabb. Ne jöjjön nekem senki azzal, hogy most jön majd ki a "Havok Motor", ha továbbra is marad ez a plusz +2 osztály besorolás, vagy a kiegyensúlyozottan normál csata. XVM-el az a gond, hogy látod ki tolja arannyal, mert 95%-ban az a csapat nyer aki bekap valami lila szakaszt. Jobb lenne ha tier szerinti csaták lennének, aztán oszt ossza a sok okostojás az észt. Egyik klánban beszólt nekem vki. hogy kihívás ha vesztésre állsz. Na abban mi a kihívás, ha azt sem tudják mit kéne csinálni? Arról nem is beszélve, hogy a lila játékosok fele csal, pl. FV215b egymásután leadott két különböző lőszertípusból származó lövést, amikor 30 mp a töltési ideje. Egyszer WT-E100 táron belül 2-szer váltott lőszer típust egymás után tüzelve? Rajtan van a hatodik érzék és felderítés nélkül kilőnek? Jobb volt amikor anonim volt, hogy ki milyen játékos, talán élvezetesebb is volt a játék. A WOT igazából egy pénznyelőgép, amibe a sok "elmebeteg" dobja a pénzt.

    VálaszTörlés