2014. március 27., csütörtök

WoWs - Ti kérdeztek, mi válaszolunk. 2.



A másodlagos fegyverek automatikusak lesznek, mint pl. légvédelmi a ágyúk?
Ez egy nehéz kérdés, igen is és nem is, mert helyzetfüggő. Egy rombolónál a 155 mm ágyú a fő ágyúja, a játékos célzásra, lövésre és az ellenség megsemmisítésére fogja használni szokás szerint. De csatahajóknál, a 155 mm-es ágyú másodlagos fegyver, szóval automatikusan fog célozni, és a játékos által fontosság alapján kiválasztható célpontokra fog lőni. 

A úszóképesség pontok jobb és bal oldalra lesznek osztva?
Nem, nem fogjuk kettéosztani a úszóképesség pontokat, hiába lennénk rá képesek a játékban. A lényeg, ha egy hajó bedől, akkor a maximum és minimum szögek amik az ágyúk célzását is meghatározzák változnak. Ami így kihat a hajó maximális lőtávolságára. Ha betennénk, akkor ez tovább bonyolítaná a játékmenetet. Ezt nem akarjuk.

Mi van, ha csak egy fő lövegre lövünk? Ha az megsemmisült, akkor az egész fő fegyverzet használhatatlanná válik?
Ezt gyakran kérdezik a játékosaink. Nem, minden torony/löveg külön működik, és csak az egyik kilövése nem semmisíti meg a többit. Minden lövegnek van egyfajta "talpa", egy hely ahonnét működtetik. Néhány löveg osztozik néhány ilyenen, és erre lőve okozhatsz sebzést, pl. kigyulladhat, ez megsemmisítheti vagy lelassíthatja a löveget, vagy lövegeket, ha többet is kiszolgál. Szóvel ez egy módszer rá.

Lesz a hajóknak életerő pontja?
Nem fognak olyan életerőpontokkal rendelkezni a hajók, mint a tankok.  Sokkal bonyolultabb rendszerünk van a hajó állapotának mutatására, ami kettő összetevőre van alapozva. Tartósság és úszóképesség. Minden vízszint alatti találat lyukakat üthet a hajó részein, és el is áraszthatja ennek eredményeképpen. Vagyis az úszóképesség azt mutatja, még mennyi beáramló vizet képes elviselni a hajó az elsüllyedése előtt. A tartóképesség a hajó rendszereinek, ágyúinak és a legénység állapotát mutatja. Minden vízszint feletti, pl. légvédelmi ágyúit, vagy fő lövegeit ért találat a hajó tartósságának csökkenésével jár. A tartósság a hajtótest egész felső részére vonatkozik, szóval nem lehet úgy teljes egészében megsemmisíteni egy hajót, hogy kilőnek egy ágyút, és ugyan azt az ágyút lövik tovább. Mindent meg kell semmisíteni a fedélzeten, vagy azokat a részeket megsemmisíteni, amik a víz fölött tartják. Amikor az összes HP-ja elfogyott a hajó felső részén, akkor kiesik a játékból, és elhagyja a legénység.  De van egy gyors módja a hajó megsemmisítésének, a fő lövegek megsemmisítése, hiszen ezek nélkül lényegében kiesik a csatából. Vagyis egyfajta értelemben saját, WoWs sítusú életerővel fogunk rendelkezni.

Lesz szűkülő fordulási sugár, ha fordulás közben a motorokat hátramenetbe állítjuk?
Ez egy igen érdekes és nehéz kérdés. Nagyon nehéz, de lehetséges lemodellezni a játékban a hajókra ahogyan a való életben mozognak a csatahajók. De ha ezt meg is tesszük, akkor egy kemény szimulátorhoz jutunk, amit végül nehéz és problémás lehetne játszani. Ennek ellenére a fejlesztők igyekeznek lemodellezni játékban a kulcsfontosságú részeit egy csatahajó irányításának. A hajók mozgásánál négy fontos szempont van, amire a játékosoknak figyelniük kell. Először is ott van a hajó nagy tehetetlensége. Nagy tömege van, ezért nehéz is mozgásba hozni és megállítani. Másodszorra ott van a hajó lassulása mikor fordul, harmadszor a bedőlésére mikor fordul, negyedszer pedig a fordulási sugarának változására mikor fordulás közben lassul. Összességében a játékosoknak 6 különböző sebességmód és a kormánylapát irányítására lesz lehetőségük. A játékos mindezeket használhatja, a tűzből való kimanőverezéskor, ütközés elkerülésekor, és kemény fékezéskor. Pl. ha egy játékos kiadja a teljes állj parancsot, akkor a megállási táv lecsökken.

3 megjegyzés:

  1. inkább azt mondanák már mikor jön a béta

    VálaszTörlés
  2. Csatlakozom az előttem szólóhoz. Egyrészt szívesen kipróbálnám, másrészt a WOT és WOWp.-ban júliusra lejár a prémiumom amit a tokenekből szedtem össze :):):)

    VálaszTörlés
  3. Nekem is már csak 80 nap tokenes prémiumom van :D

    Hát ha WoWp fejlesztési sebességgel haladnak akkor closed beta lesz augusztusban.
    De mivel azt mondták hogy még idén ki akarnak jönni vele (amit kétlek mondjuk), és az alfa teszterek azt mondják sokkal letisztultabb mint a WoWp volt alfában, ezért talán már májusban a closed beta menni fog.

    VálaszTörlés