2014. május 1., csütörtök

Hogyan lépjen szintet a csatahajó? Fejlesztés a World of Warships-ben

Modern PC játékokban többféle módon fejlesztheted a játékos karakteredet. Szabadon választhatsz képességeket amiket fejleszthetsz, hogy erősebb, gyorsabb, keményebb legyen a karaktered. Szóval mi is történik, ha a mi játékunkban tápolsz? Nos a fő hősök a World of Warships-ben a hajók: harciegységek amiknek nincs a dex. varázslat, vagy  más hasonlatos képességekhez való viszonyítási tulajdonságuk. Másrészről viszont, vannak olyan tulajdonságaik, mint erőteljes motorok és fegyverzet, páncélzat és számos technikai részegység.
rsz_picture_1_amagi_1942
Ezeknek a kifejlesztése, akárcsak a való életbeli hajókon, egyáltalán nem könnyű feladat.Nem lehet csak úgy rácsapni még egy fő üteget az általános felépítés, vagy elrendezés megbolygatása nélkül. Ahogyan nem lehet simán megnövelni a hajó hordképességét több ezer tonnával és figyelmen kívül hagyni a sebességre és lebegési képességre tett hatását.
World of Warships elkötelezett a II.VH korabeli hajókhoz, ezért van, hogy játékon-belüli fejlesztés az akkortájt legnagyobb tengeri erők fejlődési elveihez van kötve. A Washington Naval Treaty, amit 1922-ben írtak alá, meghatározta a maximális számú flottákat vagy egységeket, és az össztömegüket, amivel egy nemzet rendelkezhet. Az így felállított korlátok voltak az oka annak, hogy a mérnökök a létező hajók mindenároni fejlesztése mellett döntöttek. Néhány esetben eléggé szerencsések voltak, hogy megtudták növelni a harci teljesítményt, a hajó felépítésének lényeges megváltoztatása nélkül. Egy ilyen átváltoztatás jó példája a japán "Tatsuta" romboló, ami csak 2 modernizáción esett át a szolgálati ideje alatt. Az első alatt, ami 1926-ban történt, az előárbocot egy háromlábú árbócra cserélték. A másodikban (1940-ben), fejlettebb motorokat kapott, és a 13mm-es "Type 93"-as gépágyúit 25mm-es "Type 962-os ágyúkra cserélték. A hajó külseje nem változott nagyban, mégis gyorsabb lett, és fejlettebb légvédelemmel rendelkezett. Ezt az utat késztettük elő a játékosainknak, hogy fejleszthessék a hajóikat a World of Warshipsben.
Szóval, miként látják a fejlesztők ezt a folyamatot? Valójában sokfajta fejlődési rendszert kipróbáltunk mielőtt ez mellett döntöttünk.
Ami először eszünkbe jutott az volt, hogy a játékos helyben cserélhesse a modulokat a hajó testének változása nélkül. De ez nem volt lehetséges a hajó moduljai és a többi fedélzeti-rendszer kapcsolatai miatt. Miután ezt észleltük, arra gondoltunk, hogy "fejlesztési sablonok" legyenek, amik több modul egyidejű cseréjével járnának. Ez sem lett jobb megközelítés azonos okok miatt.
Azok a hajók, amelyek történelmileg több modernizáción estek át voltak a legkomplexebben értékelhetőek. A legélénkebb példája ennek az USS New Mexico. 1918-ban a testét csak övpáncél védte. Folyamatos modernizációk (1931-1933) dudorokat adtak a hajónak, melyek növelték a merevségét, és a torpedóellenálló-képességét.
Picture 2.1 New Mexico_1024x768_en
rsz_picture_22
USS New Mexico Csatahajó 1918-as modernizáció.
1933-ban olyan döntés született, hogy a főágyúk emelkedési szögét növelni kell, és ezért változtatni kell a felépítésükön. Légvédelmi ágyúk lettek telepítve, és irányzékok, bemérők, kémlelők lettek cserélve.
rsz_picture_2_en (2)
Picture 3.2
USS New Mexico Csatahajó, 1933.
Ezek a fejlesztések változtatásokat igényeltek a hajó szuperépítményeiben, és a "Bofors" légvédelmi ágyúk telepítése is további átépítéseket követelt.
rsz_picture_6_en
Picture 4.2
USS New Mexico Csatahajó, 1945.
A képeken látható, hogy az USs New Mexico külseje lényegesen megváltozott az idők folyamán. Fura lett volna főágyúkat telepíteni 1945 ben az 1918-as eredeti testre, a célzó-torony és távolságmérő cseréje nélkül, amit könnyen kivitelezhettek az átépítés alatt.
Mindezt figyelembe véve, egy harmadik verziót vezettünk be - a hajó minden verziójának külön kifejlesztését. 2-4 test modult csinálunk hajónként, történelmileg hű modulokkal, árbocokkal, és más részletekkel. Az időszakhoz köthető felszerelés és felrakható továbbá, természetesen. Mondhatjuk, hogy az USSNew Mexico rekordot állított fel ezen a téren: hogy képileg mgjelenítsünk minden valós változtatást, 5 modellt kellett beraknunk egy tucat összeállításban.
rsz_picture_3_en (1)
Természetesen vannak érdekes kivételek, mint az USS Lexington. Eredetileg csatacirkálónak készült, de később átépítették repülőgép-hordozóvá - legalábbis ezt mondaná egy történész. De a World of Warships csapat kettő külön hajónak látja a Lexingtont, külön modellekkel és gyártási sorral. Elméletben még találkozhatnak is a csatatéren.
A modellekkel való munka lényegében a tervrajzokba és képekbe való elmerülsét jelenti amit a történelmi tanácsadónk szolgáltat.  Természetesen, az érdekes játékmenethez több is kell, mint történelmi teljesítmény adatok. A játéktervezőkkel együttműködve különböző egyéni összeállításokat dolgozunk ki minden hajónak a szinteken. Ez biztosítja a megfelelő játékegyensúlyt.
Ennélfogva a fejlesztés a World of Warships-ben reprodukál minden lehetséges történelmi valóságot és játékkövetelményt. Minden változás a hajó felépítésében el van számolva, természetesen, ha tényleg megtörtént. De ne feledkezzünk meg az úgynevezett "papírhajókról" - amik sosem léteztek, csat tervekben és dokumentumokban. Ezeknek a fejlesztése teljesen más történet, amivel majd később foglalkozunk.

5 megjegyzés:

  1. Tehát ha jól értem, akkor valami olyasmi lesz mint a Warplanes-ben, ( a zárt bétában így volt ) ahhoz hogy új modulokat rakhass fel a hajóra új hajótestet is ki kell fejleszteni. Nekem ez jött le belőle. Bár nem lett volna rossz ha a wargaming kidob egy képet hogy ez mégis hogy fog kinézni. Ha már egyszer 2014-es megjelenésről volt szó, most meg május 1 van és még egy szaros zárt béta se volt. Ebből nem hogy idei de jövőévi megjelenés se lesz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. szerintem még jövőre se lesz ebből semmi,mert már sokan írják és kérdezik ,hogy mikor akarják már a bétát elkezdeni de vagy 0 válasz vagy a szokásos mellé beszélés de ök fognak rá baszni mert így bebuknak ha túl sokáig várakoztatják az embereket.

      Törlés
  2. szerintem se lesz belöle (sajnos) semmi, de mondjuk a repülös valahogy nekem se élvezhetö, amúgy nagyon szeretem a repülös játékokat, de ez...... (no comment!) és azon ejtett hibák miatt próbálják "ehetövé" tenni a játékot! Amúgy ez csak afféle remény tölem, mert mondjuk a tankos nagyon el lett találva, tehát él a remény!
    A játékosok meg olyanok amilyenek.

    VálaszTörlés
  3. World of Warships el szeretnék játszani hol tudom letölteni és regisztrálni? köszi a segítséget!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. még mindig sehol mert zárt alfában van és nem úgy néz ki ,hogy ebböl valamikor is lesz béta,mert eddig csak azt a választ kaptuk ,hogy majd ha kész lesz ennyi még vagy már több se lesz itt már semmi se biztos.

      Törlés