2013. augusztus 6., kedd

Hivatalos orosz GYIK

Ezek az információk hivatalosak, az orosz fejlesztői GYIK-ból származnak SilentStalker által. Nem egy általa írt összefoglalás, hanem a fejlesztők által készített GYIK. Ez Nem rendszeres K/V, hanem inkább egy összefoglalás, de lehet benne új/kevésbé ismert információ, szóval érdemes lehet átfutni.


Tankok
Tervben
- japán 10es közepes, a Leopard 1-el azonos koncepcióju lesz
- kevés információ van a japán TD-kről, de van esély egy olyan ág megjelenésére
- a 2. szovjet közepes ágon a 10es szinten az Object 430 lesz, nagy valószínűséggel Nem fog kijönni a 8.8-ban, mert gondok vannak a 9es járművel
- KV-1S újraegyensúlyozása nincs tervben a közeljövőre nézve - később, lehetséges
- a SuperPershing tulajdnoságai (páncél) az egyik közeljövőben jövő javításban lesz megváltoztatva, ami után egy ideig eladható lesz aranyért, lesz határidő, ami után ismét csak ezüstért lehet majd eladni
- 112 kiegyensúlyozás alatt, 8.8-ra van betervezve
- a2, német TD ág nyitott-tetejű Waffentrager-ekből fog állni, 128mm és 150mm-es ágyúkkal, E-100 vázra építve autoloaderekkel 10es szinten, az autoloaderek 3-6 lővedékkel rendelkeznek, a Nashorn része lesz az ágnak
- a kínai TD ágat a kínai WG partnerek kutatják, mind a kínai TD és az arti ág is 2014-ben fog felbukkanni, mert kevés információ van róluk
- legalább(!) mégegy US közepes ág lesz
- alternatív francia nehéz és közepes ágak be vannak tervezve
- megsemmisült tank modellek átdolgozása is tervbe van véve
- a prémium orosz közepes tank a 7es szintű T-44 lesz, 85mm-es ágyúval, minden nemzetnek lesz közepes prémium tankja
- a Németeken kívül más nemzeteknek is lesz szupernehéz tankja
- Sturmtiger tervben van, de nem jön 2013-ban

Nincs tervben
- 2. kínai közepes ág nincs betervezve
- Type 59 nem tér vissza a boltba, de felbukkanhat, mint nyeremény a versenyekben (DX: mint eddig)
- a fejlesztők elgondolkodtak azon a lehetőségen, hogy bármelyik tankot prémiummá lehessen tenni, de elvetették, mert komolyan felborítaná a játékon belüli gazdaságot, és a prémium járműveknek egyértelmű hibákkal kell rendelkezniük, amijük a normál tankoknak nincs
- nincs tervben, hogy a játékosok kettő azonos tankot vásárolhassanak egy időben
- jelenleg, nincs tervben különböző típusú új járművek és funkciók bevezetése: javító járművek, vontatók, páncélozott kocsik és más kerekes járművek, gránátosok, gyalogság, tankelhárító lövegek, Katyushas, aknamezők, bányász járművek, üzemanyag (tank mozgásával fogy), modern tankok, lángszórós tankok, és kétéltű tankok
- nem lesznek 9/10es prémiumok és 11+os szintű tankok



Klán és CW
Tervben
- jelenlegi tankok, felbukkanása különböző kampány módokban és 1es szintű járművek  használva a 2. Kampányban
- WoT és más WG projektek egymásra való kölcsönhatása CW-n keresztül (pl. "Légicsapás" fogyócikk parancs, WoWp-hoz kötve)
- új klán funkciók lesznek elérhetőek a kliensen belül
- az aknamező fogyócikként fog működni a CW-ben
- klán chat üzenetek, játékosok be/kilépésnek mutatása klánba, üzenetek a klán vezetőségtől, általános klán voicechat csatorna, és sok más klán fejlesztés lesz valószínűleg bevezetve
- CW új motorra fog költözni, teljes átdolgozás lesz kinézetben és kezelőfelületben (pl. a térkép egy darabban lesz, nem kell régiók között váltani)
- tervben van a CW főidő csoportok szerverekhez való kötése (ez a több időzónás szervereken probléma), ez csökkenteni fogja a különböző régiókban lévő játékosok problémáit és ping-jét
- a CW főidő bevezetése a CW globalizációra való felkészülés része lesz, orosz, amerikai, és európai klánok együtt fognak CW-t játszani, egy térképen
- "szabotázs" klán fogyócikk van tervben, pl. lehetőség ennek a fogyócikknek a használatára ellenséges tartományra, ami többfajta gondot okoz, beleértve ellenséges "chip"-ek megsemmisülését, határ kikapcsolását (SS: passz, hogy ez mit jelent :S), megsemmisülése az ellenséges bevételnek a tartományból, lázadás szítása. Lehetséges, hogy a lázadás kiváltható lesz, nem közvetlenül határos területen is. 
- a CW portál kezelőfelület több új eszközt kap a klán menedzselésére, új klán statisztikák lesznek, klán HQ a következő napi taktika megtervezésére (amiben lehetőség lesz a játékosok szétosztása századok szerint és különböző eszközök kiosztása a játékosoknak) és még sok más
- külön CW statisztikák lehet lesznek
- zsoldosokon (CW klán nélkül) dolgoznak
- CW kezelőfelület a játékon belül tervben van
- minden fővárosnak, új különleges pálya van tervben (csak CW)

Nincs tervben
- arany vétele a klánnak valódi pénzből nincs tervben
- játékos hozzájárulás (pl. csaták után szerzett ezüst egy része) a klán kincstárba nincs tervben



Új módok
Tervben
- új század-készítő mechanizmus lesz, először a 7x7 századoknak (7/42 rendszer), utána lehet be lesz vezetve a 15x15-ös századokba is. 7/42 formátum fokozatos értékelési rendszerrel fog rendelkezni, ahol minden játékos képessége nélkülözhetetlen lesz a csata kimeneteléhez, és egyetlen hiba is a csapat vesztét okozhatja
- a szakasz/század keresés erősen meg lesz változtatva, hogy kényelmesebb legyen (fél-autómata szakasz/század keresés). A chat szerepe ebben ki lesz iktatva, de legalábbis minimalizálva lesz.
- a garázs csatákon dolgoznak, 2014-ben jönnek
- a csata-módok esésnek esélyei: normál csata - 50%; ütközet - 25%, támadás - 25%. Ha ezek közül egyiket kikapcsolod akkor kb. 62,5% - normál és 37,5% - mód csata
- történelmi csaták fejlesztés alatt, a cstaák pl. USSR vs Németország, USA vs Németország lesznek
- 3 vs 3 és 1 vs 1 speciális tournament csaták tervben vannak a kliensbe építésre
- 30 vs 30 felbukkanhat a jövőben, mint egyik ilyen mód

Nincs tervben
- játékosok szétválasztása statisztikák alapján ("képesség alapú MM" ) nincs tervben
- nagyobb szakaszok, nincs tervben
- hardcore mód (kezelőfelület, életerő, stb. nélkül) el lett vetve
- csaták különböző járművek nélkül (arti pl.), vagy csata-specifikus limit, nincs tervben
- egyszemélyes gyakorló szoba és ingyen lőszer a gyakorló szobákhoz sincs tervben



Kezelőfelület
 Tervben
- rendszer, a játékosoknak a "megköszönésre" tervben van, de egyenlőre nem lesz berakva
- dinamikus tank statisztikák a garázsban (pl. legénységi képességekre alapozva) be lesz vezetve
- tervben van páncél tervrajzok bevezetése minden tankra a garázsban, beleértve az effektív páncélt a szögelésnél a kamerára alapozva, a tank minden pontjára
- potenciális sebzés statisztika a tank kapható vagy kapott sebződéséből áll (+/-25 véletlen nincs beleszámolva, átlag van számolva)
- lesz egy  új felderítő kezelőfelület, ami tartalmazhat a célpont felvillantásáról információkat
- teljes átdolgozáson fog átesni a tankválasztás a garázsban
- visszajátszásokhoz, szabad kamerához, a lehetőséghez, hogy bármelyik résztvevő tank nézőpontjából megtekinthető legyen a csata, bezoomoláshoz (modok nélkül), kliensen belüli visszajátszás és csata eredmények a visszajátszás után, lesznek nagy valószínőséggel bevezetve
- screenshot-ok idővel és fejléccel, lehet bekerülnek
- lesz nyelv ikon a bejelentkező képernyőn

Nincs tervben
- jelenleg a "Szüneteltetés" nincs tervben
- belső/első személyes (FPS) kamera a tank megsemmisülése után sincs tervben
- jelenleg, a fogyócikkek és felszerelések helyszáma nem fog növekedni


Chat
Tervben
- teljes chat átdolgozáson dolgoznak jelenleg
- játékon belüli "suttogás" a játékos ikonjának a dupla-kattintása után, be lesz vezetve
- a chat ablak villogása (mikor a chat ablak le van téve) kikapcsolható lesz

- lehetséges lesz szakaszok között beszélni a chatben való rákattintással, beleértve a csatában is
- állapotjelzés ("csatában/hangárban") tervben van

Nincs tervben
- privát beszélgetés a csatán kívül lévő játékossal (hogy ne zavarja a csatában a koncentrációt)
- nincs tervben a megsemmisített játékosok chat némítása a csatában


Pályák
Tervben
- a döntés, hogy egy pályát újradolgozzanak, az átlagos csataidő és oldalak nyerési mutatójának elemzésén múlik. A pályát újradolgozzák, ha a két bázis nyerési mutatói közötti eltérés nagyobb 5%-nál
- egy új pályának a kidolgozása kb. 3 hónapig tart
- Komarin, Swamp és Serene Coast vissza fog térni, komoly változásokon esnek át
- 2013, 11 új pályát kellene hozzon összesen
- lehetséges, hogy a jövőben minden tankra(!) kiválasztható lesz 1-3 pálya, amire nem kerülhet
- minden pályának azonos az esélye a kiválasztódásra, kivéve az újakat, amiknek a bekerülésük után egy ideig nagyobbak az esélyeik a csatába kerülésre
- van fejlesztői javaslat, hogy a pályáknak legyen téli/nyári verziója, de alacsony a fontossága
- a kistérkép fontossági értéke növekedni fog

Nincs tervben
- nincs tervben, hogy a játékosok direkt kiválaszthassák a pályát
- Arizona és Savannah nem lesz berakva


Játék mechanikák/működés
Tervben
- függőleges manuális célzás (az automatikus távolság kiegyenlítő nélkül) tervben van
- lehetséges, hogy a HESH lőszerek külön egyszerű működést kapnak a jövőben
- a könnyen megsemmisíthető objektumok megsemmisülése bekerül, hogy mikor egy lövedék megsemmisít pl. egy fa kerítést, akkor tovább repüljön átütő erő csökkenés nélkül
- minden lővésre az átütőerő meg van határozva 100m és 500m-re és a kettő közötti távolságon szó szerint csökken az átötőerő
- maximum 3 csata lehet a csapat alján, azután az MM vagy legfelülre vagy középre rak
- az újonnan kifejlesztett járműnek kedvező MM-je van egy ideig - többször kerül legfelülre
- ahhoz, hogy a tankok felborulhassanak, a megsemmisült tank modellek teljes átdolgozása szükséges (vagy legalábbis a felfüggesztést), jelenleg van egy különleges mechanizmus a tank felborulásának megakadályozására, ez ki lesz véve, amikor bekerül a lánctalpak talajjal való valósághű kapcsolata
- lesznek dinamikus (mozgó) objektumok a pályákon
- realisztikus lánctalp/kerék/felfüggesztés talaj kapcsolat lesz bent a játékban
- HAVOK is bekerül
- a tank álca értéke függ a tank méreteitől, de a hivatalos adat nem lesz közzé téve
- az álca értéket növelik a több egymás után sorban lévő bokrok
- a jövőben, amikor a lőszerrekesz felrobban, a torony le fog repülni, még nem tudni, hogy ez a torony akadályként fog-e szerepelni utána
- minden tank a bázis foglalásakor bent a körben kap foglalási pontot, 1pont/mp. Ha 4 tank foglal, mindegyik 3/4pont/mp-t, ha 5 tank akkor 3/5pont/mp-t kap.
- miután a bázist elfoglalták, 5mp van a csata végéig, ha ezalatt az 5mp alatt megsemmisül egy tank, a visszaszámláló újraindul, szóval ha a tankok folyamatosan kilövésre kerülnek, akkor sokáig el lehet húzni ezt az időt
- a csata előtti 30mp-es visszaszámlálás akkor kezdődik, mikor mindkettő csapat 2/3-a bent van mér a csatában
- bizonyos megjelenési pontokon csak bizonyos tank osztályok jelenhetnek meg, a többi hely véletlenszerűen kerül kiosztásra
- javítási költség kalkuláció: (vesztett HP * 1HP javítási költsége) + (vesztett modul HP * az adott modul 1HP javítási költsége)
- a test forgási sebességét nem csak a fogási sebesség stat. befolyásolja, hanem a felfüggesztés minősége és a motor ereje, ezért lehet a valós fordulási különbség különböző a névlegestől
- HE lövedék robbanási köre átmegy a szilárd objektumokon, mert lehetetlen valós időben kiszámolni a lökéshullám mozgását
- a lövedék ballisztikus ív meredeksége függ a lövedék sebességétől és gravitációs gyorsulástól
- a lövedék objektum nem anyagi (SS: vagyis, nem lehet egyik lövéssel egy másikat eltalálni a levegőben pl.)
- a modul sérülés nem egyenlő az ágyú sebzésével, de a nagyobb ágyúk több modul sebzést okoznak (a modulokra okozott sérülés kb. megegyezik az ágyú kaliberével)
- a motortűz nem öli meg a legénységet, tervben van, hogy a vízbe való vezetés eloltja a tüzet, és át lesz dolgozva a tűzoltási mechanizmus
- húzás/tolás komplex fizikai modellt használ, beleszámít a motor ereje, a felfüggesztés minősége, a tank súlya, a terep meredeksége, ebből mind számolódik a mozgás
- lesz időjárás a játékban

Nincs tervben
- a tank megjelenítési távolságának növelése nehéz dolog, nem lesz egyhamar
- tank kürtök el lettek vetve
- objektumokkal történő ütközés miatti sebzés nem lesz
- belső nézetes (tank belsejéből, a réseken át) lehetőség nincs tervben, mert komoly változtatások nélkül játszhatatlan lenne
- jelenleg nincs tervben, hogy a tank azonnal újból elérhető legyen miután megsemmisült
- szolid hordók nincsenek tervben, mert túlkomplikálnák a játékot az erdőkben és a városokban


Legénység, Karakterisztika és Felszerelés
Tervben
- a tank névleges karakterisztikái akkor érvényesek, ha 100%-os legénysége van. Ha a legénység 0%-os, akkor a karakterisztikái kb. 2/3-a a névlegesnek. A fejlődési folyamat ezek között egyenes - és ez igaz a 100% magasabb szintű legénységre is, lehetséges a tanknak, hogy a névleges karalterisztikáinál jobb értékei legyenek, ha a legénység 100% fölött van.
- ha egy legénységi tag kihal, akkor az a hely visszaesik 50%-ára a legénységi tagnak (SS: pl. egy 88%-os lövész kihal, akkor a tank lövész képessége 44%-lesz) - a nem kiképzett legénységi büntetés kivétel, akkor lép érvénybe MIUTÁN megtörtént az előbbi számolás
- a tankok újraegyensúlyozásának oka a 3-4%-os nyerési mutató eltérés az osztályának átlagától
- a lánctalpnak van páncélja (10mm-50mm), az ütközési modell nagyjából megfelel a valósnak, pl. ha nagy lyukak vannak a kerekek között, akkor lyukak lesznek az ütközési modellben is. A lánctalp eltalálásakor a lövedék nem tud lepattanni és a normalizáció nem lép érvénybe, a lánctal HP sem azonos mindenhol, középső részen nagyobb, mint a két végén
- plusz repeszpáncél modul/felszerelés lesz majd, de nem egyhamar, túl nehéz berakni őket vizuálisan/láthatósági szempontból
- van rá szabály, hogy egy NEM-átütő HE lövedék csak a legénység felét ölheti ki (3 az 5-ből leginkább)

Nincs tervben
- a legénység mozgatása egyik nemzetből a másikba


Funkciók
Tervben
- hivatalos mod portál, kidolgozás alatt
- roaming késő 2013, vagy kora 2014-ben jön  (szerverek közötti átjárhatóság)
- teszt szerver kapacitás növelés
- a jövőben, ha egy telefon hozzá van köve az acc.-hoz, a jelszó megváltoztatása SMS-es megerősítést igényel majd
- lehetséges lesz, az ellopott acc.-on eladott legénység visszaállítása, de NEM lesz lehetséges visszamenőleg visszaállítani azt a legénységet, ami eme funkció bevzetése előtt veszett el, mert a legénységi információk nincsenek tárolva
- a jövőben lesznek még lépések téve az acc. biztonság növelésére
- a prémium acc. befolyásolja a teamkill (csapattárs legyilkolása) büntetést (többet keresel, többet is fizetsz)m több teamkill információ nem lesz kiadva, nehogy találjanak az emberek a kikerülésére módszert
- EU-ba történő acc. átvitel nem lesz, mert arra ott lesz a roaming

Nincs tervben
- Steam támogatás nincs tervben
- Xbox és PC WoT-ok nem lesznek egyesítve
- változtatások a jelenlegi teszt rendszerben sincsenek tervben (külön klienst kell letölteni teszt szerverhez)
- játékos statisztikák 0-zása sincs tervben
- játékon belüli cserekereskedelem nincs tervben és nem is volt
- időszakos prémium tankok sem lesznek berakva

Egyéb
Tervben
- a tank eltalálásának hangjai teljesen le lesznek cserélve a jövőben, lehet, hogy a legénység nemzeti hangot kap (SS: pl. francia legénység Franciául beszél)
- lesz jutalom a "tankolásért" (SS: MMO leírásban: a tankod pajzsként használása, hogy megvédd a gyengébb csapattársad), fejlesztés alatt van
- hangrendszer átdolgozás alatt van, tervben vannak az 5.1 és 7.1-es hangok
- lassan bekerülnek új zenék
- a jövőben, a klán csaták, század csaták, és normál csaták statisztikái külön lesznek választva
- nincs tank a játékban egyedi XP koefficienssel/együtthatóval
- a szükséges XP a "Kiváló sofőr jelvényekhez" naponta frissül, az utolsó 7 nap eredményei vannak figyelembe véve
- ezüst kölcsönzésének lehetősége (zaciba adni a tankodat egy időre) nincs tervben
- multicore(többmagos) támogatáson dolgoznak, a kliens oldali fizika figja használni a többi magot

Nincs tervben
- más nemzetek emblémájának használatának lehetősége nem lesz
- törv. levédett feliratok nem lesznek
- a játék nem fog másik játékmotorra váltani

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése