2013. február 5., kedd

MT-25, a T-50-2 helyére


9.2.1943-án, két mérnök – F.F. Gorodkov és A.I. Starodubcev – levelet küldtek egyenesen J.V. Sztálinnak, amiben egy nagyon új és gyors páncélozott járműről írtak. Mindketten Chelyabinskben, a 200. sz. Gyárban dolgoztak, amik burkokat gyártottak a KV, IS  és más jármű szériáknak, a város ipartelepén, amit „Tankograd”-nak becéztek. Éppen ezért nem meglepő, hogy a KV tervei adták az új tank ötletének alapjait. Ahogy más amatőr-szerű orosz harci projektnek, úgy ezt a tervet is inkább patriotikus megszállottság vezette, mint ésszerű tervezés, de viszont, ez a projekt nagy részletességgel készült. A készítők még a jármű harci súlyát is kiszámolták, a többi Chelyabinsk-ben készült járművekre vonatkozó megoldásokkal. A járműnek nem kellett volna Ennyire könnyűnek lennie (25 tonna, ahogy a neve is sugallja), de így is belefért a katonaság által 1943-ban felállított, könnyű-tank követelményekbe. 47mm-es ágyú volt rá javasolva, de a torony méreteiből adódóan, remekül passzoltak rá a 76mm ZIS-5 –ösök és társai. Méretekben is passzolt, hiszen a T-50 csak 10cm-el volt rövidebb, a MT-25-nél. Külön figyelmet érdemel, hogy egymást fedő görgőket javasoltak (mint amilyenekkel a későbbi német tankok rendelkeztek). Nem velószínű, hogy a két mérnöknek lett volna Tigrisekhez hozzáférése, így valószínűleg a német halftrack-tól vehették az ötletet. Előrelátható átlagos sebessége, 40-45km/h, de a maximum sebessége 100km/h.

Ennyit, Yuri Pasholok cikkéről. Az ok amiért a T-50-2-t lecserélik az az, hogy a T-50-2 (és belegondolva a T-50-is) nem úgy viselkedik, ahogy a való életbeli megfelelője. A többi orosz fórum témákból kiindulva, elképzelhető, hogy különböző 76mm-s ágyúja lesz, akár az S-31 is. Az emlegetett motor, a KV V-2K(600hp), ami nem rossz 25 tonnához. A páncélzata ugyan az lesz, mint a T-50 (legalábbis egyenlőre úgy tűnik)

 
 
 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése